Пилотът на "Фолксваген" Яри-Мати Латвала триумфира в рали "Акрополис", считано за най-тежкото в Световния шампионат.
Пилотът на "Фолксваген" Яри-Мати Латвала триумфира в рали "Акрополис", считано за най-тежкото в Световния шампионат. В неделя финландецът спечели първата си победа за "Фолксваген", точно десет години след дебюта си във WRC именно в гръцката надпревара. Дани Сордо водеше най-убедителния екипаж на "Ситроен DS3 WRC" през цялото рали и заслужено стигна до второто място на финала. Белгиецът Тиери Нювил с "Форд Фиеста RS WRC" предприе "разумен подход" в състезанието, който му се отплати с трето място и втори подиум във WRC. Българските фенове се отличаваха край трасето на "Акрополис". Със своята отдаденост през годините те са си извоювали уважението на местните зрители. Коригиране на налягането в гумите преди старта. 3, 2, 1... Българските рали фенове имаха своя отличителен знак на "Акрополис". По-късно и победителите в ралито имаха честта да се сдобият с него. Евгени Новиков очаквано бе сред най-атрактивните пилоти в състезанието. Уви, също толкова очаквано сдаде и лидерската си позиция след удар в скала и разбито колело в четвъртия етап. Чехът Мартин Прокоп в полет. Третият пилот на "Фолксваген" Андреас Микелсен допусна същата грешка като Новиков, но след това бе почти перфектен и стигна до четвъртото място. Роберт Кубица обираше аплаузите на феновете през цъфналата ръж. Полякът спечели първата си победа във WRC2 категорията. Късите асфалтови секции по трасето предложиха интересен поглед към оборудваните с окачване и гуми за макадам WRC автомобили. Пилотите от Академията JWRC отново караха своите "Форд Фиеста R2" като крадени. Нощният SS2 "Кинета" бе фаворит на публиката под изпълненото със звезди ясно небе на Пелопонес. Автомобилите разкъсваха мрака с нагорещени до червено спирачни дискове. Прахоляк, прахоляк и пак прахоляк. Именно на него "Акрополис" дължи голяма част от неподправения си чар. След края на първия ден Евгени Новиков оглавяваше класирането с 30.3 сек. пред Латвала и Хирвонен.
На снимката:Андреас Микелсен с "Фолксваген Поло R WRC"Пилотите с автомобили Super 2000 раздаваха не по-малко газ от батковците с WRC автомобили. Сувлаки. Гърците са го измислили. Пилотите на "Ментос" Олексей Кикирешко и Валери Горбан (на снимката) с "Мини Джон Купър Уъркс S2000" също бяха сред любимците на публиката. Извън автомобилната тематика обаче красивите гледки оставаха по-скоро рядкост. Мърчандайзингът, официален и неофициален, течеше с пълна сила. И докато в Истанбул протестират... Всяка година около ралито този производител продава "домашен мед от портокалови дръвчета". Един буркан от 10 евро замина за Япония със снимащия го фотограф. Двата екипажа с емблематичния "Форд Ескорт RS1800" обраха овациите на феновете. В очакване на поредното опрашване... Телевизионният хеликоптер каца за... пиш пауза. Този с делегата на ФИА по сигурността обаче приближаваше земята основно за разгонване на зрителите от опасните места по отсечките. Класическите автомобили очаквано преминаваха по-внимателно по трасето. Или по таван. Спуканите гуми са повече от задължителни за "Акрополис". И няма как иначе, когато камъните по трасето са със среден диаметър от 10 сантиметра. Почти на всеки завой по отсечките на ралито имаше тълпи от фенове, а на по-популярните места бе невъзможно да се намери място на първа линия. Въпреки отпадане си от битката за победата още в първия етап заради повреда в бензиновата помпа, Себастиен Ожие остава убедителен лидер в класирането за шампионата. След закриващия "пауър стейдж" всеки автомобил имаше поражения, всеки втори спукана гума, а всеки пети - две. Новата придобивка за победителя Яри-Мати Латвала след финала, а на такава се радваше и Роберт Кубица. Протестите на "Ситроен" не бяха уважени, а българската рали общност веднага заподозря... обичайните си изпълнители.