Баскетболната лига привлече спонсор, но няма интерес от телевизиите

Баскетболната лига привлече спонсор, но няма интерес от телевизиите

Главният мениджър на НБЛ Иван Ценов е недоволен, че клубовете не проявяват добро отношение към изискванията за маркетингово развитие
Главният мениджър на НБЛ Иван Ценов е недоволен, че клубовете не проявяват добро отношение към изискванията за маркетингово развитие
Националната баскетболна лига (НБЛ) привлече "Фикосота холдинг" за спонсор на мъжкото първенство. Марката за електроуреди "Теси" ще даде името си на шампионата.
Чрез баскетбола ще се рекламират и още два продукта от портфолиото на компании в холдинга - "Тертер" и "Кубети". Договорът е за една година, обясни главният мениджър на НБЛ Иван Ценов.
Изпълнителният директор на "Фикосота холдинг" Жечко Кюркчиев не пожела да обяви сумата на спонсорството. Той заяви, че са удовлетворени финансовите изисквания на НБЛ. "Преди време имахме и наш баскетболен отбор. След това се оттеглихме заради разочарованието си, но ръководството на баскетболната федерация се промени и сега се връщаме. Не сме се отделяли емоционално, нито приятелски от баскетбола. Кръвта вода не става", заяви той.
Част от приходите от договора ще отидат за покриването на съдийските такси. Друга част ще се насочва към развиването на маркетингова стратегия, за да се увеличи интересът към баскетбола.
Ценов призна, че това е проблем, тъй като в момента телевизиите нямат желание да излъчват мачовете от първенството, което започва в събота. "Преговаряме с БНТ и "Булсатком". Интересът не е голям, което е учудващо, защото ние сме третият по популярност спорт в България. Финансовите ни изисквания не са големи и не са те проблемът", добави той.
И въпреки че не получава работещ продукт, "Фикосота" не търси да постигне конкретен ефект, обяви Кюркчиев. "Правим го като част от социалния ни ангажимент. В страната липсват каузи. Спортът е кауза и искаме да сме част от нея", добави той.
НБЛ търси начин да направи крачка напред и да привлече интереса на зрителите. "Имахме заседание в Димитровград, където решихме всеки клуб да има по един човек, който да отговаря за маркетинга и рекламата. За мое съжаление пет клуба от мъжкото първенство не дойдоха, защото са много напред с маркетинга", каза Ценов с ирония.
Той е имал десетки срещи с фирми за спонсорство на женското първенство, но засега няма резултат.