Български екипаж стигна финала на Световния еко рали шампионат
Българският екипаж Калин Дедиков и Николай Китанов от "Октан рали тим" с "Дачия Логан" ще стартира във финалния кръг от Световния еко рали шампионат на ФИА в Сан Марино.
Тандемът получи правото с натрупания актив в предпоследната надпревара за сезона в Гърция.
В състезанието, считано за едно от най-добре организираните в целия шампионат, българите се справиха повече от добре, но бяха поставени на 12-та позиция в генералното класиране поради редица неточности в системата за времеизмерване и обработка на резултатите.
Добрата подготовка на екипажа отново им позволи да се справят успешно с предизвикателствата по трасето на състезанието. Дедиков и Китанов участват с един от най-нискобюджетните автомобили в целия шампионат, но успяваха да покажат добри резултати.

"Стартирахме в Гърция благодарение на RConsulting, като целта ни беше да натрупаме допълнителен опит в шампионата и по възможност да спечелим още точки за класирането", обясни Дедиков, който е зад волана на автомобила.
"Състезанието беше перфектно организирано, но за съжаление някои неточности във времеизмерването ни оставиха извън челната десетка на финала. Отсечките през втория ден бяха много трудни и с голяма денивелация, като на някои обратни завои "Дачия"-та ни определено се задъхваше, но въпреки това постигнахме разход от 5.19 л./100 км", каза той.
Дедиков допълни, че в състезателни условия българският екипаж се е движел плътно зад лидерите, но както и в предишни надпревари, липсата на единна система за времеизмерване и обработка на резултатите пречи за още по-добро представяне.
"За финала на шампионата в Сан Марино отново ще разчитаме на подкрепата на RConsulting, като там целта ни ще бъде единствено да трупаме опит и да се запознаем с може би най-голямото рали в целия световен шампионат", заяви Калин.

Навигаторът Николай Китанов добави, че състезанието е протекло нормално с изключение на отделни дребни грешки, свързани с точното спазване на скоростта. Надпреварите от този шампионат на ФИА се отличават с това, че надпреварата не е като в конвенционалните ралита – за най-добро време, а става дума за изминаване на даден участък с определени темпо и разход на гориво.
"За съжаление след публикуване на резултатите потвърдихме грешки във времеизмерването на организатора, които ни извадиха от топ 10 на финала. Измерването в тези състезания е много сложно, но обжалването на резултатите е непосилно за нас, заради високите такси", обясни Китанов.