Себастиен Ожие направи обрат за победата в рали "Испания"

Новият световен шампион Себастиен Ожие направи феноменален обрат и спечели победата е рали "Испания", предпоследен кръг от WRC.
Заводският пилот на "Фолксваген" направи невероятен последен ден от надпреварата и изпревари своя съотборник Яри-Мати Латвала в предпоследната отсечка.
Рали "Испания" не започна добре за французина, който спука гума в шестия етап и загуби близо минута спрямо лидерите. В този момент изглеждаше малко вероятно той отново да се включи в спора за победата, но нестандартният формат на базираната в Коста Даурада надпревара му даде възможност да притисне Латвала и Дани Сордо със "Ситроен" във финала на състезанието.
Последният трети ден на ралито, който за разлика от предишните два включваше основно макадамови отсечки, започна ударно за Латвала. Финландецът трябваше да чисти етапите, но въпреки това се откъсна от своя преследвач Сордо и разликата помежду им мина десет секунди след сутрешните минавания.
Междувременно Ожие топеше с бясна сила изоставането си благодарение на по-задната стартова позиция, което му даде възможност да атакува първото място в предпоследния етап. И го направи успешно, въпреки че за това съществено значение имаха техническите проблеми на Латвала.
На финала на предпоследната отсечка от двигателния отсек на финландеца излизаха пламъци, което реално го извади от битката за първото място, въпреки че той изоставаше само на секунда и половина от него.
Съдбата на Сордо съвсем не бе по-лека. Испанецът също имаше шансове да се бори за победата, но в същата отсечка излетя от пътя и отпадна заради повреда в окачването. Това осигури комфорта на Ожие, който спечели трета поредна победа след "Австралия" и "Франция" и общо осмата си за сезона.
Въпреки техническите проблеми Латвала стигна втори до финала, което и на теория гарантира титлата на "Фолксваген" в шампионата на отборите. Подиумът допълни Мико Хирвонен със "Ситроен", който направи поредното си безлично състезание.
Пилотът на "М-Спорт" Тиери Нювил имаше проблеми с настройките на своя автомобил в петък и в събота, а във втория неделен етап спука гума, което му отреди четвърто място на финала.
Следващите четири позиции също бяха за пилоти с "Форд Фиеста RS WRC". Евгени Новиков завърши пети, следван от Мадс Йостберг, Мартин Прокоп и дебютиралия зад волана на WRC автомобил Хайдън Падон.
Девети в общото класиране завърши Роберт Кубица със "Ситроен DS3 RRC". Това бе напълно достатъчно за победата във WRC2, която му гарантира и титлата в поддържащия шампионат. Благодарение на отличните си изяви напоследък полякът ще има възможност да кара заводски подготвен "Ситроен DS3 WRC" във финалното за сезона рали "Великобритания". Ако бившият пилот от Формула 1 се представи подобаващо там, съвсем не е изключено догодина да кара за екипа на "Ситроен".
Абдул Азис Ал-Кувари, който бе основният съперник на Кубица във WRC2, дебютира зад волана на Ford Fiesta RS WRC в Испания. Въпреки това катарецът завърши зад Кубица на десета позиция.
Финалният кръг от WRC за сезон 2013 е рали "Великобритания", което ще се проведе между 14 и 17 ноември.