Гей организации ще засилят натиска върху олимпийските спонсори в Сочи 2014

Гей организации ще засилят натиска върху олимпийските спонсори в Сочи 2014

Активистите се надяват чрез спонсорите да повлияят на руските власти
Активистите се надяват чрез спонсорите да повлияят на руските власти
Защитници на гей правата планират да засилят натиска върху олимпийските спонсори, включително "Кока Кола", срещу забраната на пропагандата на хомосексуализма по време на олимпийските игри в Сочи. 
Нюйоркската организация Athlete Ally смята да използва протестиращи спортисти, които да привлекат вниманието около казуса. Тя е в преговори с австралийската сноубордистка Бели Брокхоф, канадския скиор Майк Яник и още двама олимпийци, които да носят специално лого върху облеклото си. Емблемата ще трябва да напомня за член 6 на олимпийската харта, който забранява всякаква форма на дискриминация. 
"Отваря се огромна възможност, защото целият свят ще гледа. Спонсорите няма да имат избор и ще трябва да реагират", заяви Хъдсън Тейлър, основател и изпълнителен директор на организацията. 
Организации за защита на правата на хомосексуалните вече поставиха под натиск "Кока Кола" и "Макдоналдс" в САЩ заради спонсорството им на олимпиадата в Сочи.
​Организацията All Out, която обединява 1.9 милиона членове, нае през октомври камиони, които обикаляха централата на "Кока Кола" в Атланта с билбордове. С тях призоваваше производителя на безалкохолни напитки да притисне Русия за отмяна на приетия през юни закон.
Сега Athlete Ally се надява да привлече вниманието на целия свят, като обръща внимание за неспазването на олимпийската харта. Спортистите, които подкрепят каузата, може би ще носят специално облекло "Член 6". "Искам да се състезавам като себе си и хората да видят, че това съм аз", заяви Брокхоф, която през септември разкри, че е лесбийка. 
Тя обяви, че с гордост би се съгласила да носи специалното облекло в олимпийското село, но след като се консултира с юристи. 
През септември шефът на маркетинга на МОК Герхард Хайберг заяви, че има запитвания от няколко спонсора, които са притеснени от протести по време на игрите. "Мисля, че подобни акции могат да навредят на мнозина. Трябва да сме подготвени", заяви той. 
"Атос", "Дау", "Кока Кола", "Дженеръл електрик", "Панасоник" и "Самсунг" обявиха чрез своите пресслужби, че са повдигнали въпроса за отношението към хомосексуалните и че очакват зрителите и спортистите да бъдат приети радушно независимо от сексуалната им ориентация. 
"Кока Кола" обяви, че няма да се откаже от спонсорството, за да не засегне гей спортистите, които от години се готвят за участие в олимпиадата. "Много по-положително ще е влиянието ни, ако продължим да сме ангажирани, отколкото да стоим встрани", заяви говорителката Ан Мур.
Изпълнителният директор на компанията Мухтар Кент е получил над половин милион електронни писма заради руския закон. All Out обяви, че планира да засили кампанията си срещу "Кока Кола" и останалите спонсори.