Ейдриън Нюи призна за аеродинамичен проблем в болида на Сена

Двадесет години след смъртта на Аертон Сена дизайнерът на неговия "Уилямс" Ейдриън Нюи призна за аеродинамичен проблем в автомобила.
Трикратният световен шампион във Формула 1 загина на 1 май 1994 г. на италианската писта "Имола" и в четвъртък светът на моторните спортове ще почете годишнината от загубата на един от най-ярките си и обичани представители.
В интервю за сайта на германското списание "Ауто мотор унд шпорт" Нюи за първи път призна, че е допуснал грешка в аеродинамиката на злополучния "Уилямс FW16". Официалната причина за инцидента, установена от съда, е счупена кормилна щанга.
Серията материали за 20-годишнината от смъртта на легендарния бразилец следете в метатемата "Спомен за Сена" |
Това е една от теориите за нестабилния болид на Сена на "Имола", който загуби контрол в неравностите на завоя "Тамбурело" и удари смъртоносно стената.
Нюи каза, че е установил проблема още по време на тестовете на автомобила в Ногаро. "Бях на пистата, която има множество неравности като тези на "Имола", и веднага разбрах какъв е проблемът. Радиаторните кутии бяха твърде дълги и влияеха негативно на въздушния поток", каза Нюи.
"От днешна гледна точка това звучи абсурдно, но тогава нямахме необходимите технологии да предвидим проблема във въздушния тунел", обясни британецът. Въпреки установения недостатък адекватната промяна в дизайна на болида е била невъзможна преди старта в Сан Марино.
"Решението бе да скъсим радиаторните кутии, но това нямаше как да стане заради липсата на време преди "Имола". Факт е, че преди това "Уилямс" спечели и трите възможни полпозишъна, което стана единствено благодарение на Сена. Никой друг не би могъл да го постигне с този автомобил", допълни Нюи.