Спонсорите притискат ФИФА да разследва Катар 2022 (обновена)

На живо
Заседанието на Народното събрание

Спонсорите притискат ФИФА да разследва Катар 2022 (обновена)

Спонсорите притискат ФИФА да разследва Катар 2022 (обновена)
Associated Press
Автомобилният производител "Хюндай" стана поредният основен спонсор, който поиска разследване за обвиненията в корупция при избора на Катар за домакин на световното първенство през 2022 г.
През уикенда "Сони", "Адидас" и "Виза" заявиха официално очакванията си проверка на информацията на британския вестник Sunday Times, според която Мохамед бин Хамам е осигурил подкрепа на печелившата кандидатура с подкупи за 5 млн. долара.
"Хюндай" е един от шестте основни спонсора на ФИФА за световните първенства заедно с "Кока-Кола", "Емиратс", "Виза", "Сони" и "Адидас".
От Организационния комитет на Катар 2022 отрекоха обвиненията и настояха, че бившият президент на Катарската футболна федерация Бин Хамам не е бил част от екипа по кандидатурата.
"Уверени сме, че ФИФА приема сериозно тези обвинения и Разследващата комисия към Етичния комитет на ФИФА ще проведе задълбочено разследване", заяви говорител на "Хюндай". Той допълни, че за компанията световното първенство все още е идеална платформа за "обединяването и събирането на хора от цял свят".
От "Сони" призоваха за "адекватно разследване" на обвиненията към Катар. "Продължаваме да очакваме от ФИФА да се придържа към принципите за почтеност, етика и феърплей във всички аспекти на нейната дейност", казват от японския технологичен гигант.
От "Адидас" очакват въпросът да бъде разгледан като "приоритет", а от "Виза" допълниха, че ще продължат да следят ситуацията около вътрешното разследване на ФИФА.
"Негативната насока в обществения дебат около ФИФА в момента не е добър нито за футбола, нито за партньорите", обяви германският концерн за производство на екипировка "Адидас", който е спонсор на ФИФА до 2030 г.
От "Кока Кола" направиха изявление в подобен дух. "Всичко, което ни отклонява от мисията и идеалите на световното първенство, ни притеснява", се казва в тяхно становище.
ФИФА обясни, че маркетинговият директор Тиери Вейл следи ситуацията със спонсорите. 
"Ние сме в постоянен контакт с нашите търговски партньори, включително "Адидас", "Сони" и "Виза" и те имат 100 процента доверие в разследването, което в момента провежда независимата етична комисия", се казва в становище на световната футболна федерация.
"Виза", която има спонсорски договор до 2022 г., обяви, че следи ситуацията. "Очакваме ФИФА да вземе съответните мерки като отговор на доклада и неговите препоръки", обявиха от компанията за кредитни карти.