За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
niakoi_si
Рейтинг: 605 НеутралноГолям!
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#1] от "niakoi_si":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Абе нещо и колата май. Класиране в момента (Микелсен е в отделен отбор - Volkswagen Motorsport II ):
FIA World Rally Championship (WRC), Overall Standings
Drivers’ Championship points
1. Sébastien Ogier 166
2. Jari-Matti Latvala 116
3. Andreas Mikkelsen 83
4. Mads Østberg 66
5. Mikko Hirvonen 52
6. Thierry Neuville 46
Manufacturers’ Championship points
1. Volkswagen Motorsport 262
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 115
3. M-Sport 90
4. Volkswagen Motorsport II 82
5. Hyundai Motorsport 80
niakoi_si
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#2] от "deutschwagen":
Колата има някакво значение, но тук то е доста по-малко от Ф1 например ( и това му е хубавото ).
Просто ФВ взеха правилния човек. След напускането на Льоб, Ожие няма никаква конкуренция. След него пилотите са относително равни. Колите относително също са равни, поне що се отнася до ФВ, Ситроен и Форд. В Полша например, имаше много пилоти които даваха времена подобни на Микелсен, но отпаднаха поради грешки, а не че колите им са слаби.
Реално единствения, който има възможности, а колата го спъва е Нювил. Това за мен е единствения пилот, който има шанс поне да затрудни Ожие, ако му направят здрава кола.... И по някакво странно стечение на обстеятелствата пак е от школата на Ситроен. Реално всички топ пилоти в последните 12 години са отгледани там.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#3] от "niakoi_si":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Съгласен съм за Нювил и пилотите, но очевидно има значение ако имаш по-добрата кола. Сигурно във Ф1 се отразява повече, обаче аз не знам друг отбор да е доминирал от първия сезон. Защо Ожие не спираше Льоб преди, а едва когато стана пилот на ФВ? Той и Ожие прави грешки, особено миналия сезон, когато натискаше здраво (и Льоб също бе предизвикан да сгреши в последното си рали). Сега го раздават малко лежерно, може би защото нямат конкуренция. Но едва ли Хирвонен, Остбърг и останалите са станали изведнъж толкова лоши пилоти, че ФВ да са 1-2-3 при пилотите, и само с първия си отбор да имат почти толкова точки при конструкторите, колкото имат първия, втория, и третия взети заедно!
Нормално е на някои етапи ФВ да не са най-бързи, но резултатите се натрупват. Когато имаш една добре направена и балансирана кола, тогава постигаш по-добри времена и правиш по-малко грешки. Настройките също са важни, дори понякога решаващи. Ако колата има слаби места, тогава или си бавен, или натискаш до край и каквото стане.
Просто е малко нечестно за другите пилоти, които се борят мъжки. Да, младите и талантливи като Нювил и Остбърг имат по-голямо бъдеще от конкурентите на ФВ, но останалите не са там да се возят.
Да не забравяме и от къде дойде ФВ преди ВРЦ - тригодишна пълна доминация на Дакар.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#3] от "niakoi_si":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Карлос Сайнц:
“From a technical point of view the car was built in absolutely the right way. We had a bit of work to do after the first test on gravel, but the general weight distribution was good. You are talking about a car that has maximum grip, traction, braking, lateral grip and balance. You do not need to throw the rear of the car to make it turn. In most of rally cars the tendency is to slide from the rear but this car has really good balance and good grip at the rear. You can set the car up quite soft but the car is not rolling, which is a real advantage.”
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#3] от "niakoi_si":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Carlos Sainz: “Sebastien Ogier is a fantastic driver but to win the world championship you need to have a very strong car and a very good team. Volkswagen’s preparations were very good, having one year of testing and mixing that with rallies in the Skoda. By the end of last year the car was in really good shape and when I was testing I had a really good feeling with the car.”
niakoi_si
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#4] от "deutschwagen":
ФВ са перфектната кола в момента спор няма, но разликата им със Ситроен и Форд е малка. Доказателство за това е миналата година, когато Нювил с Форд биеше и Латвала и Микелсен с ФВ. Единствената видимо по-слаба кола е Хюндай - слаба в смисъл, че се чупи все още.
Аз по принцип съм болно запален по тоя спорт, до степен да се вдигна до Полша на живо
Сега за Ожие - той си биеше още когато караше Ситроен. Реално беше конкурентен на Льоб, затова възникна напрежение в Ситроен, Льоб имаше още 2 години договор, а Ожие не може да свири втора цигулка. Реално Ситроен направо си го изгониха. Тогава той премина във Шкода, която реално си беше платформа за развитие на ФВ. В тази си година Ожие показа, че е страшен талант, защото с онази Фабия С2000 биеше доста ВРЦ коли, показваше завидна постоянност и завършваше напрактика навсякъде. Освен това натрупа толкова злоба с по-бавната кола, че като му дадоха Полото - е просто като отвързан. Реално това Поло е толкова добро, защото е развито на базата на Фабията, която също беше страхотна кола, ФВ я развиваха доста години и реално влезнаха с летящ старт в ВРЦ класа.
Но мисълта ми е, че Ожие просто е една класа над всички останали пилоти - все е тая дали ще кара ФВ или Форд или Ситроен - пак ще доминира. Така беше и Льоб - 10 поредни титли не става само от кола. Тези двамата са просто кошмар за всички финландци
Реално единствената слаба кола в момента е Хюндая, което е нормално, те почват от 0-та. Нювил за мен е втория по класа пилот след Ожие и ако Хюндай му направят колата... ще е конкурентен. Остберг е средна ръка пилот, както Латвала, той е типичния северняк - атрактция за зрителите и средни резултати. Хирвонен беше от топ класа преди години, ама Льоб го смаза психически, а вече е в залеза на формата си, така, че не очаквам да избухне тепърва. Миик, Евънс - са по-скоро в ниския клас ВРЦ пилоти. Интересни са Микелсен и Ханинен, но не мисля, че някой от тях има таланта да застраши Ожие или Нювил (ако придобие читава кола).
Школата на Ситроен в последното десетилетие доминира всички като пилотски талант. Иронията е, че нито един от талантите и в момента не кара за Ситроен. Но според мен Ситроен подготвят излизане от шампионата до година - две. Време е за Пежо.
А Саинц е нормално да прави четки на ФВ, все пак е на заплата там
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#7] от "niakoi_si":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Да, вижда се, че си запален. С много неща съм съгласен, но други остават отворени за дискусия.
Вярно е, че Хирвонен изглежда психологически пречупен. Но до няколко кръга преди края на миналата година още даваше добри резултати. Иначе за Нювил, не знаем точно колко е добър. Има по-малко опит от Ожие, но в еднаква кола не се знае какво би станало.
Иначе за миналата година, все пак това беше първа година за ФВ. Микълсън почва да става добър едва сега, а на последните ралита от миналата година ФВ почнаха серията от двойни победи.
Може да се съжалява, че не ни дадоха битката Льоб/Ситроен срещу Ожие/ФВ по-рано. Тогава би се видяло по-добре. Но до колкото си спомням по времето на Льоб, единствената реална конкуренция на Ситроен бяха Форд (Субару и Митсубиши вече бяха с една-две крачки назад). С идването на ФВ, нещата много не се променят, освен че всички минават с един ред надолу. 2013-та, при пилотите, Латвала е много близко до второто място на Нювил. Но дори с Нювил, Ситроен (макар на солидна дистанция от ФВ) е значително по-напред от Форд при конструкторите. Съвпадение?
Но съм съгласен, че ФВ някак си успяха да влязат с летящ старт във ВРЦ. 2012-та, както и по-голямата част от 2011-та бе изпозлвана за подготовка за ВРЦ, използвайки и Шкодата като тестова платформа. Но май са били направили и някои открития по времето на участията им в Дакар. Според някои това е била и причината напълно да излязат от Дакар и да не предоставят бъгитата си на частници - пазене на технологиите.
Иначе вярно, че Сайнц е на заплата във ФВ, но споменава нещо конкретно, разбираемо без да влиза в много детайли. В едно интервю Рон Денис казва, че във Ф1 последната кола на стартовата решетка има 99% от способностите на първата. Сигурно разликата винаги е малка, но се трупа.
Интересно дали Нювил не отиде при Ситроен защото слуховете за тяхното напускане са реални. Не виждам какъв е смисълът да правят рокада с Пежо. Ситроен са вече не по-малко име от Пежо в рали спортовете, ама тяхна си работа. Интересно защо не докарат обратно и Оливие Кенал.
Иначе Хюндай, ако си оправят проблема с чупещите се компоненти, имат реален шанс да станат силен отбор. Ако не се лъжа, отборът е базиран в Германия и имаше някакъв известен французин на чело.