Клубовете във Висшата лига са удвоили приходите от спонсори на екипите за пет години

Клубовете във Висшата лига са удвоили приходите от спонсори на екипите за пет години

"Манчестър юнайтед" ще получава по 47 млн. паунда годишно от "Шевролет", което е около 23% от общата сума за всички клубове във Висшата лига
Reuters
"Манчестър юнайтед" ще получава по 47 млн. паунда годишно от "Шевролет", което е около 23% от общата сума за всички клубове във Висшата лига
За пет години клубовете от Висшата лига са увеличили почти два пъти приходите си от сделки за спонсорство на екипите, показва анализът на sportingintelligence.com.
Елитните отбори в английското първенство ще получат общо 191.35 млн. паунда през сезон 2014-15 от компаниите, чиито лога са на фланелките им. Това е с 90.9 милиона повече спрямо 2010-2011 г.
През всеки сезон в последните пет години има постоянен ръст в приходите, като той варира от 13 до 25%. Най-голям е бил през 2012-2013 г.
Ключова роля в тазгодишното увеличение има сделката между "Манчестър юнайтед" и "Шевролет". Договорът на стойност 47 млн. паунда на сезон връща клуба от "Олд Трафорд" на върха. "Манчестър юнайтед" беше изместен от "Арсенал" преди година благодарение на сделката на лондончани с Emirates за 30 млн. паунда.
"Юнайтед" отчита ръст от 27 млн. паунда на година спрямо договора си с Aon. Още три клуба могат да се похвалят с повишени приходи, макар и с далеч по-малък процент - "Евертън", "Суонзи" и "Хъл сити". По-малко ще получават "Тотнъм" и "Уест бромич".