Даниел Рикардо триумфира на "Спа", Розберг удари Хамилтън

Пилотът на "Ред бул" Даниел Рикардо спечели непредвидимото състезание на белгийската писта "Спа" и записа трета победа от началото на сезона във Формула 1.
Австралиецът опроверга очакванията за представянето на неговия отбор и бе брилянтен от старта до финала.
Той изпревари фаворитите от "Мерцедес" Нико Розберг и Люис Хамилтън, чиито отношения ще бъдат още по-изострени след Гран при на Белгия.
Още във втората обиколка контакт между двамата остави световния шампион за 2008 г. със спукана гума и практически уби състезанието му, което той така и не завърши.
Розберг успя да стигне до второто място и получи шумни освирквания от феновете на "Спа" по време на награждаването, а последната позиция на подиума зае Валтери Ботас с "Уилямс". Финландецът затвърди силното си представяне през годината и се качи на почетната стълбичка за четвърти път в последните пет старта.
Отпадането на Хамилтън позволи на Розберг да увеличи преднината си на върха във временното класиране до 29 точки седем кръга преди края на шампионата.

Двамата пилоти на "Мерцедес" потеглиха от първа редица след категоричния им успех в квалификациите, но се удариха още във втората обиколка. Розберг се забави от пол-позишъна и опита да си върне първата позиция на спирането за "Ле Комб". Той атакува от външната страна, но закачи и спука задна лява гума на Хамилтън.
Британецът напусна за кратко пистата и имаше повреди по пода на своя болид, след което бавно се добра до бокса. Той опита да навакса изоставането си, но в нито един момент не се доближи до зоната на точките и пет обиколки преди финала екипът го привика обратно в бокса в опит да запази част от ресурса на двигателя.
Стюардите определиха контакта като състезателен инцидент и той не бе разследван, а щетите по предното крило на Розберг не му попречиха да остане начело до първите спирания в бокса.
Забавянето заради смяната на крилото върна германеца до четвърта позиция. Колоната вече бе оглавявана от Даниел Рикардо, който малко по-рано се възползва от грешка на своя съотборник Себастиан Фетел и го изпревари, а тройката допълваше Кими Райконен с "Ферари".
Австралиецът беше уверен в челото и държеше състезанието под контрол, докато зад него Розберг се насочи към агресивна стратегия с три спирания вместо по-предпочитаните две. Пилотът на "Мерцедес" не успя да изпревари Фетел и посети механиците си за втори път в 17-ата от общо 44 обиколки, което го остави и зад Валтери Ботас.

Лидерът в шампионата си върна втората позиция, когато неговите опоненти в челото направиха втората си, последна смяна на гуми. Розберг направи последното си спиране десет обиколки преди финала, като вече бе четвърти зад Райконен и Ботас, но напрежението вече бе изцяло върху водача Рикардо.
Новите гуми дадоха голямо предимство на германеца и той с лекота отново бе втори с изпреварвания в "Бланшимон" и правата "Кемел" само тур по-късно. Разликата между Рикардо и Розберг в този момент бе малко под 20 секунди. Пилотът на "Мерцедес" бе с по над 2 секунди на обиколка по-бърз, но усилията му не бяха достатъчни и той премина карирания флаг с пасив от 3,383 сек. зад победителя Рикардо.
Зад тях Ботас изпревари Райконен и го лиши от първия му подиум с "Ферари" за годината. С четвъртото място носителят на титлата за 2007 г. все пак записа най-доброто си класиране за сезона.

Настоящият шампион Фетел също участва в битката за челната тройка, но късното му преминаване към стратегия с три стопа само го върна назад в колоната. Пилотът на "Ред бул" успя да спечели оспорваната борба за петото място, която се разрази в последните две обиколки.
Тандемът на "Макларън" Кевин Магнусен и Дженсън Бътън заеха съответно шеста и седма позиция, докато Фернандо Алонсо трябваше да се задоволи с осмата. Двукратният световен шампион имаше поредно разочароващо състезание, в което получи 5-секундно наказание заради забавяне на механиците му при напускането на стартовата решетка.
Пилотът на "Форс Индия" Серхио Перес и Даниил Квят с "Торо росо" взеха последните точки, като руснакът удържа атаките на Нико Хюлкенберг до финала.