ФИА разясни забранените инструкции от инженер към пилот във F1

Ограниченията за даване на информация на пилотите във Формула 1 от техните инженери ще важи както за радио комуникацията, така и за таблата от стената на боксовете, потвърди ФИА.
Международната автомобилна федерация въведе строги правила, с които цели "пилотът да управлява сам болида си без помощ през цялото време".
Рестриктивните промени влизат в сила за неделната Гран при на Сингапур и забраняват на инженерите да предоставят информация на пилотите за състоянието на гумите и спирачките, разхода на гориво, картите за управление на двигателя, режимите на ERS.
Осносната част от новите правила включва забраната за съобщаване към кои настройки да прибегне състезателя и как да ги промени, за да подобри представянето си на пистата, както и кодираните съобщения.
Сред разрешената комуникация остава предоставянето на информация за трафика, момента за спиране в бокса и някои заповеди от екипа. Част от забраните ще влязат в сила от Гран при на Япония.
Списък със забраните на ФИА: Разрешени съобщения с информация за: - уточнение за разбрано от пилота съобщение; - времената в сектор или обиколка; - времето в обиколка на съперников пилот; - разлика спрямо съперник в тренировка или състезание; - инструкции от типа на "натисни здраво", "натисни сега", "състезаваш се с Х" и подобни на тях; - предупреждения за трафик в тренировка или състезание; - разликите между болиди в квалификация с цел по-добро позициониране за чиста бърза обиколка; - спукана гума; - избор на гуми за следващо спиране в бокса; - брой обиколки, направени от съперник с конкретен комплект гуми в състезание; - типа гуми, използвани от съперник; - възможен проблем с болид на съперник в състезание; - възможна стратегия на съперник в състезание; - жълти и сини знамена, излизане на автомобил за сигурност и подобни ситуации. Забранени съобщения с информация за: - времената по сектори на съперник и къде той е по-бърз или по-бавен; - настройки на задвижващата система и уточняване на програмата за работата й; - настройки на скоростна кутия; - предавки (от ГП на Япония); - нивото на заряда в батериите и настройки за подобряване на представянето; - настройки на горивния поток (освен ако няма изрична инструкция на рейс контрола); - пестене на гориво; - налягане или температура на гумите (от ГП на Япония); - настройки на диференциала; - настройки на съединителя преди старта и при спирания в бокса; - настройки на съединителя за момента на "зацепване"; - загряване/превъртане на гуми при старта на състезание; - баланс на спирачките или настройки на brake-by-wire; - предупреждения за износване или температура на спирачките (от ГП на Япония); - избор на първоначални настройки (освен при ясно идентифициран проблем с болида); - отговор на директен въпрос от пилот, например - "Правилната карта на въртящ момент ли използвам?"; - всяко съобщение, което изглежда кодирано. |