ФИА разясни забранените инструкции от инженер към пилот във F1

ФИА разясни забранените инструкции от инженер към пилот във F1

Целта е пилотите сами да управляват болидите си без постоянна помощ от питуола
Associated Press
Целта е пилотите сами да управляват болидите си без постоянна помощ от питуола
Ограниченията за даване на информация на пилотите във Формула 1 от техните инженери ще важи както за радио комуникацията, така и за таблата от стената на боксовете, потвърди ФИА.
Международната автомобилна федерация въведе строги правила, с които цели "пилотът да управлява сам болида си без помощ през цялото време".
Рестриктивните промени влизат в сила за неделната Гран при на Сингапур и забраняват на инженерите да предоставят информация на пилотите за състоянието на гумите и спирачките, разхода на гориво, картите за управление на двигателя, режимите на ERS.
Осносната част от новите правила включва забраната за съобщаване към кои настройки да прибегне състезателя и как да ги промени, за да подобри представянето си на пистата, както и кодираните съобщения.
Сред разрешената комуникация остава предоставянето на информация за трафика, момента за спиране в бокса и някои заповеди от екипа. Част от забраните ще влязат в сила от Гран при на Япония.
Списък със забраните на ФИА:
Разрешени съобщения с информация за:

- уточнение за разбрано от пилота съобщение;
- времената в сектор или обиколка;
- времето в обиколка на съперников пилот;
- разлика спрямо съперник в тренировка или състезание;
- инструкции от типа на "натисни здраво", "натисни сега", "състезаваш се с Х" и подобни на тях;
- предупреждения за трафик в тренировка или състезание;
- разликите между болиди в квалификация с цел по-добро позициониране за чиста бърза обиколка;
- спукана гума;
- избор на гуми за следващо спиране в бокса;
- брой обиколки, направени от съперник с конкретен комплект гуми в състезание;
- типа гуми, използвани от съперник;
- възможен проблем с болид на съперник в състезание;
- възможна стратегия на съперник в състезание;
- жълти и сини знамена, излизане на автомобил за сигурност и подобни ситуации.

Забранени съобщения с информация за:
- времената по сектори на съперник и къде той е по-бърз или по-бавен;
- настройки на задвижващата система и уточняване на програмата за работата й;
- настройки на скоростна кутия;
- предавки (от ГП на Япония);
- нивото на заряда в батериите и настройки за подобряване на представянето;
- настройки на горивния поток (освен ако няма изрична инструкция на рейс контрола);
- пестене на гориво;
- налягане или температура на гумите (от ГП на Япония);
- настройки на диференциала;
- настройки на съединителя преди старта и при спирания в бокса;
- настройки на съединителя за момента на "зацепване";
- загряване/превъртане на гуми при старта на състезание;
- баланс на спирачките или настройки на brake-by-wire;
- предупреждения за износване или температура на спирачките (от ГП на Япония);
- избор на първоначални настройки (освен при ясно идентифициран проблем с болида);
- отговор на директен въпрос от пилот, например - "Правилната карта на въртящ момент ли използвам?";
- всяко съобщение, което изглежда кодирано.