Рекламите на Супербоул стигнаха рекордните 4.5 млн. долара

Телевизионните реклами за тазгодишното 45-о издание на Супербоул достигнаха рекордна цена от 4.5 милиона долара за 30-секунден спот.
Мачът за титлата в Националната футболна лига (НФЛ) ще се проведе на 1 февруари в Глендейл, Аризона.
NBC, който дръжи правата за едно от най-гледаните спортни събития, вече е продал 95% от рекламното време.
Изпълнителният вицепрезидент по продажбите на NBC Universal Сет Уинтър заяви, че телевизионният оператор е "много по-напред", отколкото е бил през 2012 г., когато за последно предава шампионския мач в Националната футболна лига. 30-секундна реклама се продава между 4.4 и 4.5 млн. долара в зависимост от това колко единици купуват рекламодателите.
Според Уинтър тази цена е "кражба" от NBC. "Реалната стойност на един спот е 10 милиона долара", заяви той на пресконференция в сряда.
Към момента NBC е подписал с 15 нови рекламодатели. От компанията заявиха, че през тази година продажбата е била по-трудна спрямо миналата заради "общите условия на рекламния пазар". FOX, който държеше правата за Супербоул 2014, беше разпродал цялото рекламно време още през декември 2013 г.
През тази година се наблюдава по-слаб интерес от автомобилните компании. По информация на Business Insider до момента да рекламират по време на Супербоул предвиждат само "Тойота", "Нисан" и "Мерцедес-Бенц". През 2014 г. броят рекламни спотове, закупени от производители на автомобили, е бил двойно по-голям.
Миналогодишното издание на Супербоул събра пред телевизионните екрани 112.2 милиона зрители, което е рекорд по гледаемост за САЩ.