Английските клубове увеличиха с 36% приходите си от спонсорство на фланелките

Английските клубове увеличиха с 36% приходите си от спонсорство на фланелките

Спонсорите от Близкия Изток и предимно ОАЕ са все по-решаващи в европейския футбол
Reuters
Спонсорите от Близкия Изток и предимно ОАЕ са все по-решаващи в европейския футбол
Приходите на клубовете от Висшата лига от спонсорство върху фланелките са се увеличили с 36 процента в сравнение с миналия сезон, показва проучване на Repucom.
Публикуваният доклад за състоянието на този пазар в Европа показва, че приходите са се увеличили от 570 милиона до 687 милиона евро (над 20 процента) при шестте най-големи първенства. 
Най-големият ръст е в Англия с 36 процента и испанската Ла Лига с 30 процента. До голяма степен за този ръст във Висшата лига допринася договорът на "Манчестър юнайтед" с "Шевролет" за около 54 милиона евро на година. в Испания сделката на "Барселона" с "Катар еъруейз" е за около 40 милиона евро.
Има известен ръст и в другите големи първенства, но по-малък. В Испания той е 21 процента, във френската лига 1 е 13 процента и 9% в Бундеслигата. Холандската Ередивизи отбелязва спад с 5%. 
Резултатите показват още една страна на финансовия успех на Висшата лига, след като по-рано през месеца бяха продадени за рекордните 5.136 милиарда паунда за периода 2016-2019 г.
Докладът отчита, че до голяма степен ръстът в спонсорството се дължи на чуждестранните инвеститори. ОАЕ халчи най-много по отношение на спонсорството. Според изданието fcbusiness ОАЕ и Катар харчат общо около 160 милиона евро, а Германия (112 милиона евро) и САЩ (82 милиона евро) са следващите в класацията.
Логото на авиокомпанията "Емиратс" стои на фланелките на "Реал" (Мадрид), "Пари Сен Жермен", "Милан", "Хамбургер" и "Арсенал", като плаща и за правата на името на стадиона на "артилеристите". 
Ла Лига най-много разчита на чуждестранните спонсори, тъй като там 86% от приходите от реклама на фланелките идва от страни извън Испания. При Висшата лига този процент е 75.
Бундеслигата с 24% приходи от чуждестранни спонсори и Ередевизи с 19 процента зависят най-много от местните компании.