Кристиано Роналдо вече мисли как да печели максимално извън терена

Една от големите новини в световния футбол от миналата седмица беше свързана с бъдещето на Кристиано Роналдо, но не по отношение на негов трансфер, изяви на терена или смяна на приятелката. Новината дори трудно може да се намери на спортните страници на вестниците.
Португалската звезда на "Реал" (Мадрид) продаде имиджовите си права, които не са свързани с клуба, на сингапурския бизнесмен и собственик на "Валенсия" Питър Лим чрез неговата компания "Минт Медия". В своето официално становище нападателят определи договора като "стратегически ход и преминаване на следващото ниво, особено в Азия".
Какво обаче се крие зад този ход, към който са се насочвали малко футболни звезди? А още по-малко са тези, успявали да изградят от името си глобална марка. Последният и най-ярък пример е бившият капитан на националния отбор на Англия Дейвид Бекъм.
Според популярния професор по спортен бизнес Саймън Чадуик в този ход може са търси намерението на Роналдо да се подготвя за живота извън футбола.
"Въпрос на две или три години е преди Роналдо да започне да залязва като играч и да бъде изместен от по-млади и по-търсени от комерсиална гледна точка играчи. С продажбата на имиджовите си права сега, Роналдо си гарантира незабавни приходи и максимално използване на популярността, която все повече ще бъде зависима от напредването на възрастта", коментира той.
"Възможно е в договора му да има клаузи, обвързани с представянето му, което ще ги мотивира да маркетират Роналдо още по-силно. Що се касае до интереса към бранда му - в Азия е много силен. Вижте само данните от последователите му в Китай в социалните мрежи", добавя проф. Чадуик.
Португалецът има 11.5 милиона последователи в сайта за микроблогинг "Тенсент Уейбо" до началото на световното първенство през миналата година. В "Туитър" Роналдо има 36.3 милиона последователи и 103 милиона фенове във "Фейсбук". Те в момента са толкова ценни, колкото и 313-те му гола за "реал".
Роналдо никога не е имал проблеми да намира спонсори. Има дългогодишно партньорство с "Найки", а освен това е рекламно лице на "Кока кола", "Кастрол", "Конами", "Банко Еспирито Санто", "Моторола", "Таг Хойер", "Емиратс", "Самсунг" и други.
.@Cristiano has some very important friends http://t.co/Kbg1v2Amqn pic.twitter.com/Rl6VFYzpGs
— Soccer Gods (@soccergods) June 30, 2015
Въпреки това в класацията на списание "Форбс" на най-добре печелещите спортисти Роналдо е едва на десето място по приходите от реклами и спонсорство с 27 милиона долара. Роджър Федерер е начело с 58 милиона.
От 2006 г. Роналдо и неговият екип налагат марката CR7, но според анализаторите има още много сериозни основания за ръст на популярността и приходите.
"Новите му партньори ще продават бранда "Роналдо" колкото е възможно по-далече. Те вероятно ще се опитат да сключат отделни договори за различните държави, както "Манчестър юнайтед" прави със спонсорите от различните азиатски страни", коментира Чадуик.
"Освен това смятам, че договорите ще са възможно най-дълги. И "Минт Медия", и Роналдо ще се опитат да извлекат максимални приходи сега, тъй като бъдещето на бранда е несигурно", добави той.
Наскоро списание Sports Pro определи канадската тенисистка Южени Бушар като най-маркетинговия спортист в света. Саймън Чадуик обаче изразява скептично отношение към тази класация.
"Съмнявам се, че тя е номер 1. Роджър Федерер продължава да бъде много мощен. Дейвид Бекъм също, ако въобще той продължава да се води спортна звезда. Бих поставил тук и Люис Хамилтън, тъй като е популярен в целия свят. А Роналдо определено е част от тази група", коментира той.