Японските компании са големите победители от US Open

Швейцарски тенисист спечели Откритото първенство на САЩ пред нюйоркската публика, но големите победители от последния за годината турнир от Големия шлем се оказаха японските компании за производство на спортни облекла и аксесоари.
Шампионът Стан Вавринка, който е обличан от Yonex, завоюва третата си титла от шлема, след като във финала надигра в четири сета световния номер 1 Новак Джокович, чийто доставчик на екипировка е друга японска фирма - Uniqlo.
Другите двама полуфиналисти в тазгодишното издание на US Open също са спонсорирани от японски компании. Най-добрият азиатски тенисист Кей Нишикори също носи Uniqlo, докато французинът Гаел Монфис има договор с Asics.
През 2016 г. японските компании имаха седем полуфиналисти в четирите турнира от Големия шлем - повече, отколкото "Найки", "Адидас" и "Ню баланс" взети заедно.
Компании като Uniqlo и Yonex, търсещи по-голяма експозиция на международния пазар, за да компенсират последиците от застаряването в страната, намаляващо население и застоя на икономиката, все по-успешно се утвърждават извън Япония.
По информация на "Блумбърг" в момента повечето магазини на Uniqlo се намират извън Япония, а през миналата година Yonex за пръв път от създаването си e отчела по-голяма печалба от продажби в чужбина, отколкото от вътрешния пазар.
Продажбите на Yonex в Япония непрекъснато растат от 2012 г. насам, след като преди това три поредни години компанията отчиташе спад. В същото време през последните три години и половина приходите й от продажби извън страната са се удвоили до 230 млн. долара.
Yonex направи "двоен удар" на US Open, тъй като е и доставчик на ракети както на Вавринка, така и на шампионката при жените Анжелик Кербер, която спечели две титли от Големия шлем през 2016 г. и от тази седмица измести Серена Уилямс от първото място в световната ранглиста.
И докато Yonex все още не е толкова разпознаваем бранд, позициите на Uniqlo вече са доста добри благодарение на доминацията на Джокович и развитието на Нишикори.

"Като сравнително нов играч на пазара за тенис облекла, това определено ще легитимира марката сред обикновените фенове, които гледат само големите турнир", коментира пред "Блумбърг" Боб Дорфман, изпълнителен директор на консултантската фирма Baker Street Advertising.
В същото време Нишикори изглежда все по-близо до историческа първа титла от Големия шлем за мъжкия азиатски тенис, което ще даде още по-голям тласък на Uniqlo.
Докато Uniqlo чрез Джокович и Нишикопри и Yonex чрез страхотния възход на Вавринка в последните три години продължават да се разрастват, големият губещ на тенис пазара се оказва доскорошният доминатор "Найки".
Mежду 2005 и 2015 г., благодарение на носителите на общо 31 титли от Големия шлем Роджър Федерер и Рафаел Надал, американската компания имаше представител в 40 от общо 48 финала в четирите големи турнира. А осем пъти двамата бяха един срещу друг в спора за трофеите.
"Найки" разполагаше и с "най-продаваната" тенисистка в света - Мария Шарапова, но прекрати взаимоотношенията си с рускинята, след като тя беше уличена в употреба на допинг. В същото време възложените надежди на Григор Димитров, Ник Кириос и Южени Бушар на този етап не се оправдават.