Budweiser избра имигрантски рекламен клип за Супербоул (видео)

Budweiser избра имигрантски рекламен клип за Супербоул (видео)

Еберт Анхойзер и Адолфус Буш се срещат на по бира, преди да създадат своя пивоварна
Associated Press
Еберт Анхойзер и Адолфус Буш се срещат на по бира, преди да създадат своя пивоварна
Американската бира Budweiser попадна в сърцето на дебата около спорната заповед на президента на САЩ Доналд Тръмп срещу имигрантите с рекламата си за Супербоул в неделя.
Едноминутната реклама, наречена "Родени по трудния начин", разказва историята как Адолфус Буш емигрира в САЩ от Германия през 19-и век, което води до създаването на пивоварната компания Anheuser-Busch. Сега AB InBev е най-голямата компания за бира в света.
Драматизираната оригинална история показва дългия път на Буш до Сейнт Луис, където се среща с Еберт Анхойзер на по бира. По пътя трябва да се справи с враждебно настроените срещу имигрантите американци, единият от които казва в клипа: "Не си желан тук! Връщай се у дома!"
Така трябва да изглежда бирата, според Анхойзер и Буш
Associated Press
Така трябва да изглежда бирата, според Анхойзер и Буш
Както коментира сайтът Vox исторически рекламите на Budweiser често носят духа на "патриотизма със знаме в ръка". Компанията ребрандира бирата си на "Америка" в последната президентска кампания.
Но последната реклама има повече политическо послание от друг път, след като Тръмп затвори границите за бежанците и гражданите на седем предимно мюсюлмански държави. Самата компания предпочете да се дистанцира от политическата полемика.
"Наистина връзка с нищо, което се случва в страната", заяви за AdWeek вицепрезидентът на компанията Рикардо Маркес. Според него историята е "универсална", а не е свързана с конкретно време.
Сайтът на "Брайтбайт" на настоящия главен стратег на президента Тръмп Стив Банън обаче публикува информация в типичния си стил. Авторите споменават, че компанията изпитва проблеми в последно време и че преди е използвала актьори с леви убеждения.
Тази година рекламата на най-чаканото спортно събитие в САЩ се продава по около 5 милиона долара.