"Манчестър юнайтед" oстава най-скъпият футболен бранд

"Манчестър юнайтед" oстава най-скъпият футболен бранд

"Манчестър юнайтед" oстава най-скъпият футболен бранд
Asociated Press
"Манчестър юнайтед" спечели три купи през сезона, но не успя да си върне водещите позиции във Висшата лига. По едно нещо обаче "червените дяволи" продължават да са №1. За трета поредна година "Юнайтед" е най-скъпата футболна марка в света, като клубът е оценен на 1.733 млрд. долара, показва проучване на Brand Finance.
Огромните рекламни приходи на клуба от "Олд трафорд водят до скок с 48% в стойността на клуба за последната година. Позитивните резултати за фискалното трето тримесечие предвиждат оборот в края на финансовата година от повече от 560 млн. паунда и чиста печалба около 195 млн. лири за клуба.
До голяма степен това се дължи на огромната сделка за телевизионните права на Висшата лига. Клубът печели много от това, че всичките му мачове се излъчват. Освен това "червените дяволи" пуснаха мобилното си приложение MUTV app, което е достъпно в 160 страни и дава ексклузивен достъп на феновете срещу малко заплащане
Brand Finance отчита още огромната популярност на "Юнайтед" в Китай.
"Реал" е №1 в Латинска Америка
Победителят в Шампионска лига "Реал" (Мадрид) е първенец в графата за най-мощен бранд, но отново е зад "Юнайтед" по стойност. Мадридчани имат рейтинг на силата на бранда 96.1, но са оценени на 1.419 млрд. долара.
Клубът се радва на нарастваща популярност на испанския пазар, както и в Латинска Америка, като изпреварва "Барселона". До голяма степен това се дължи на петте купи, които "Реал" спечели след идването на Зинедин Зидан.
Макар да получават по-малко средства от основните си спонсори (Fly Emirates и Adidas), в сравнение с другите клубове, мадридчани се радват на много стабилен договор. Според сделката с производителя на екипировката "Реал" плаща фиксирано 22.5% от всички мърчандайзинг продукти, които възлизат на впечатляващите 1 млрд. евро.
"Барселона" чупи рекорд с новата сделка с "Найк"
През сезона "Барселона" изостана доста от "Реал" по спечелени трофеи, но във финансов аспект отстъпва само с 1 млн. долара. Марката на каталунците е оценен на 1.418 млрд. долара и ги нарежда трети в класацията с годишен ръст от 43%.
"Манчестър юнайтед" oстава най-скъпият футболен бранд
Asociated Press
Отличните финансови резултати на "блаугранас" се дължат на двата нови спонсорски договора, които влизат в сила от сезон 2017/18. "Найки" счупи рекорда със 173 млн. долара, които ще дава на година, за да облича каталунците. Логото си на фланелките слага и японският интернет търговец Rakuten, който ще носи по 61.5 млн. долара.
"Челси" бележи най-голям скок
С 61% ръст на стойността на бранда си - от 776 млн. долара до 1.248 млрд. долара, "Челси" бележи най-голям скок при клубовете в Топ 10. Сините от Лондон са четвърти, като преди година бяха под №8 в класацията на Brand Finance.
— John Guppy (@SoccerMarketer) 6 юни 2017 г.
За сезон 2017/18 в сила влиза най-големият рекламен договор в историята на "Челси". Английският шампион подписа за 15 години с "Найки" и ще прибере 900 млн. паунда, за да носи екипите на американския гигант. Това прави по 60 млн. паунда на година или 100% увеличение на досегашния контракт с "Адидас".
Още 40 млн. паунда на година носи логото на японския производител на автомобилни гуми Yokohama.
Отборът с най-малък ръст сред тези от Топ 10 е "Арсенал". "Артилеристите" бележат изкачване със само 10%, като са оценени на 941 млн. долара, но се свличат от шесто на осмо място.
Класирането извън Топ 4 на Висшата лига и пропускането на Шампионска лига за първи път от 19 години ще доведе до финансови загуби.
В челната десетка влизат още "Байерн" (1.22 млрд. долара), "Манчестър сити" (1.02 млрд.), ПСЖ (1.01 млрд.), "Ливърпул" (908 млн.) и "Тотнъм" (696 млн.). Финалистът в Шампионска лига "Ювентус" е 12-ти.