Хамилтън изпробва новата система "ореол" в тренировките на "Спа"

Хамилтън изпробва новата система "ореол" в тренировките на "Спа"

Хамилтън изпробва новата система "ореол" в тренировките на "Спа"
EPA
Пилотът на "Мерцедес" Люис Хамилтън тества новата предпазна система във Формула 1 "ореол" по време на свободните тренировки за Гран при на Белгия. Британецът направи една инсталационна обиколка в първите 90 минути за подготовка в петък, като след това веднага разговаря с екипа си и работната група на ФИА.
През миналия месец ръководството на Формула 1 и Стратегическата група на ФИА постигнаха съгласие за въвеждане на защитната система за пилотите "ореол" (от англ. Halo). "През последните пет години разгледахме най-различни варианти и преценихме, че ореолът дава най-добра обща защита на пилотите", съобщиха тогава от ФИА.
Всички отбори ще трябва да конструират болидите си за следващия сезон със защитната система, а според някои от специалистите, това може да обърка плановете на дизайнерите.
Хамилтън говори кратко за "ореол" на пистата, но изрази по-категорично мнение в специалното студио на RTL, където беше гост на шефа си Ники Лауда: "Много пилоти искат в състезанията да има повече сигурност, но аз не съм от тях. Предпочитам да има риск, това все пак е Формула 1", каза трикратният световен шампион.
Хамилтън, който в неделя ще запише своя старт №200 във Формула 1, добави, че не харесва системата "ореол". Той е и пред друго историческо постижение, като има шанс да изравни легендарния Михаел Шумахер по брой полпозишъни - 68.
Освен британеца за кратко системата на "Спа" изпробваха Щофел Вандорн с "Макларън" и Маркус Ериксон със "Заубер".
Хамилтън даде най-добро време във втората свободна тренировка. Най-добрият му тур беше 1:44.753 минути, като изпревари с 0.262 секунди Кими Райконен. Хамилтън завъртя едва 17 обиколки, а в края на тренировката заваля проливен дъжд. Някои от пилотите използваха шанса, за да пробват и настройките си за мокро, като в неделя прогнозите са да има валежи.
Механик на "Мерцедес" покрива питуола на тима, заради проливния дъжд над "Спа".
EPA
Механик на "Мерцедес" покрива питуола на тима, заради проливния дъжд над "Спа".
В първата тренировка най-бърз беше Райконен с 1:45.502 минути, а Хамилтън беше на едва 0.053 секунди зад него. В първите 90 минути за подготовка Фелипе Маса катастрофира тежко и разби болида си, а това доведе и до червен флаг за кратко.
Лидерът в световния шампионат Себастиан Фетел даде трето и пето време в тренировките, като работеше върху темпото си в дълги серии с ултрамеките гуми. Германецът обаче не беше доволен от себе си.
"Не съм щастлив как се разви денят. Всичко по колата е ОК, но трябва да довършим последните настройки, за да сме наистина бързи. Не намерих нужния ритъм, особено в кратките ми стинтове, като ще трябва да поработя утре сутрин", каза Фетел.
Четирикратният световен шампион, който е център на медийното внимание на "Спа", заради очакваните новини за новия му договор смята, че пилотите на "Мерцедес" са фаворити в Белгия.
Себастиан Фетел разговаря със състезателния си инженер Рикардо Адами след тренировката.
EPA
Себастиан Фетел разговаря със състезателния си инженер Рикардо Адами след тренировката.
"Надявам се, че ако подобря представянето си ще направя уикенда им труден. "Мерцедес" са много бързи тук, а това е дълго трасе и е трудно да имаше идеални настройки навсякъде. Не бива да правим генерални заключения от петък, защото винаги всички показват темпото си в събота", заключи Фетел.
Много от отборите използваха петъчния ден, за да тестват различни нови елементи по колите си. "Мерцедес" показа двойни Т-крила върху акулските перки на болидите си, а "Ред Бул" използваше нови задни крила, които да компенсират липсата на мощ на двигателите "Рено".
"Ферари" се появи с ново предно окачване с трети амортисьор и променен под на своите болиди.