Хамилтън спечели на "Сузука" и направи огромна крачка към четвърта титла

Хамилтън спечели на "Сузука" и направи огромна крачка към четвърта титла

Хамилтън спечели на "Сузука" и направи огромна крачка към четвърта титла
Reuters
Люис Хамилтън записа блестяща победа в Гран при на Япония и направи сериозна крачка към спечелването на четвърта световна титла във Формула 1. Британецът беше най-добър на японското трасе и триумфира за трети път на "Сузука" след 2014 и 2015 г. и общо за четвърти в Япония (през 2008 г. има успех на "Фуджи").
Четири кръга преди края на сезона, Хамилтън увеличи аванса си в световния шампионат на 59 точки, след като преследвачът му Себастиан Фетел отпадна още в началото. За второ поредно състезание и двамата пилоти на "Ред Бул" се качиха на подиума. Макс Верстапен завърши втори, а Даниел Рикардо - трети.
Това е осми успех за трикратния световен шампион през сезона, който се представя невероятно след лятната пауза. Хамилтън спечели в Белгия, Италия, Сингапур и на "Сузука", а в Малайзия записа второ място, взимайки 118 точки, срещу само 45 за Фетел в този период.
"Благодарен съм за отношението на всички в Япония, подкрепата беше страхотна. Макс направи много силно състезание, направи задачата ми трудна, но съм доволен, че спечелихме. "Ред Бул" бяха много бързи в състезателно темпо, а ние нямахме темпото от квалификацията", каза Хамилтън след 62-ия си успех в кариерата.
21st consecutive points finish (his longest streak)
59 pts ahead in title race
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
Той обясни, че не е мечтал за подобен аванс, какъвто се отвори в последните седмици. "Заслугата е изцяло на моя отбор и на всички стратези. Авансът се дължи на всеки един член на "Мерцедес". Има обаче още четири състезания до края", добави Хамилтън.
Люис Хамилтън стартира отлично и поведе колоната пред Фетел и Макс Верстапен. Естебан Окон също потегли много добре и от петата позиция успя да изпревари втория пилот на "Ред Бул" Даниел Рикардо.
Проблеми обаче имаше за Кими Райконен, който беше прекалено агресивен в началото на състезанието и изгуби няколко позиции, излизайки извън състезателната линия.
Още във втората обиколка Хамилтън започна да се откъсва пред Фетел, а германецът драстично започна да губи темпо. Той първо загуби позиция спрямо Верстапен, а секунди по-късно на трасето излезе кола за сигурност, след като Карлос Сайнц катастрофира.
При рестарта Фетел беше изпреварен от Окон, Рикардо и Валтери Ботас, а от "Ферари" веднага повикаха пилота си в бокса, с обяснение, че трябва да се оттеглят от състезанието. Това е второ отпадане на Фетел в последните три състезания.
Минути по-късно стана ясно, че проблем в една от запалителните свещи е спрял Фетел, а още преди състезанието от "Ферари" са отворили болида на германеца заради тази неточност.
"Много съм ядосан и разочарован, но няма какво да направя. Яд ме, че е в последните състезания имаме проблеми с надеждността. Вече ситуацията за титлата не зависи от нас, но съм амбициран да покажа най-доброто от себе си в последните четири старта", каза Фетел прибирайки се към моторхоума на "Ферари".
След лятната пауза Фетел има само 45 точки и шансовете за титлата вече се изпаряват.
Reuters
След лятната пауза Фетел има само 45 точки и шансовете за титлата вече се изпаряват.
На пистата стана и още един инцидент, при който Маркус Ериксон се заби в предпазната стена на завоя Дегнър. Това доведе до виртуална кола за сигурност, а при рестарта Хамилтън продължи да бъде най-бързия на трасето.
Рикардо се възползва от изстиването на гумите при Окон, който беше пред него и с много атрактивна атака в първия завой успя да мине пред французина. По-назад в колоната Кими Райконен също започна да си пробива път напред, като изпревари последователно двата болида на "Хаас" и Фелипе Маса.
Първи в бокса влезе Макс Верстапен, който беше извикан от механиците си в 22-ата обиколка. Холандецът опита да пресече стратегията на Люис Хамилтън, но британецът реагира и обиколка по-късно също смени гумите си.
С комплекта софт Верстапен започна да дава най-добри времена, а в средата на състезанието се доближи на по-малко от секунда зад лидера в световния шампионат. Хамилтън загуби темпо, движейки се зад Валтери Ботас, но финландецът хитро го пропусна в последния шикан, а после задържа Верстапен, като не позволи на холандеца да се възползва от това, че е най-бърз в този момент.
В следващите обиколки Хамилтън нямаше абсолютно никакви проблеми да контролира състезанието, а пилотите на "Ред Бул" изглежда се примириха с места на подиума.
Ферандно Алонсо стартира последен, но беше много близо до зоната на точките, завършвайки 11-и.
Reuters
Ферандно Алонсо стартира последен, но беше много близо до зоната на точките, завършвайки 11-и.
Интресно обаче стана в края на състезанието, когато Ланс Строл имаше инцидент и това доведе до нова виртуална кола за сигурност. В за ключителните обиколки Хамилтън мистериозно изгуби темпо и само една преди края Верстапен се озова на три десети зад него.
Благодарение на огромния си опит обаче 32-годишният британец използва изостаналите с обиколка Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, като отвори нов аванс при изпреварването им. Трикратният световен шампион се справи по-бързо с двамата ветерани и успя да финишира първи, без да има драма в края на състезанието.
Зад първите трима се наредиха Валтери Ботас и Кими Райконен, които стартираха с наказания след смяна на скоростни кутии. Топ 10 допълниха пилотите на "Форс Индия" Естебан Окон и Серхио Перес, тези на "Хаас" Кевин Магнусен и Ромен Грожан, както и Фелипе Маса.
Фернандо Алонсо, който стартира последен след нова смяна на задвижващата система в своя "Макларън" беше близо до точките, но остана 11-и.
A good day to be a @MercedesAMGF1 fan 👀#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/Be4qnKpNU6
— Formula 1 (@F1) October 8, 2017
"Не мога да кажа, че битката за титлата е приключила, но Люис вече е много по-близо до това отново да бъде шампион. Аз познавам "Мерцедес" много добре и знам, че те няма да спрат да натискат до края на сезона, те искат да печелят и това е нормално. Люис и е биткаджия и никога не се отказва, това го доведе дотук, дори когато Себастиан изглеждаше много по-силен", каза в ефира на Sky Sports F1 настоящият шампион Нико Розберг.
Според него трудно може да се види обрат четири кръга преди края при аванс на един пилот от 59 точки.
Шефът на "Мерцедес" Тото Волф не пожела да говори за битката за титлата, а обясняваше повече за състезанието на "Сузука".
"Ако преди няколко седмици ви бях казал, че Себастиан ще отпадне два пъти и няма да спечели състезание едва ли щяхте да ми повярвате. Това е моторспорта и се случва. Аз се радвам за нашия отбор, че се представяме силно и че печелим. Люис работи много здраво в последните седмици, особено през лятото, когато изоставахме от "Ферари", каза Волф.
След две седмици колоната се насочва към пистата в американския град Остин. Останалите състезания са Гран при на Мексико, Бразилия и Абу Даби.