Фетел спечели състезанието за Гран при на Бразилия, Хамилтън "открадна" шоуто на "Интерлагос"

Себастиан Фетел записа 47-ата си победа във Формула 1, след като триумфира в състезанието за Гран при на Бразилия, 19-и кръг от шампионата. Германецът стартира втори, но още в първия завой успя да изпревари Валтери Ботас и до края на изпусна лидерската позиция. Пилотът на "Мерцедес" остана втори, а подиума допълни Кими Райконен.
Това е пета победа за Фетел през сезона и първа от края на юли насам. За последно германецът спечели на "Хунгароринг" в края на юли, точно преди лятната пауза във Формула 1.
Шоуто на деня "открадна" Люис Хамилтън, като световният шампион направи страхотно каране. Пилотът на "Мерцедес" стартира от алеята пред бокса, но успя да финишира на четвърто място, опитвайки дори да се качи на подиума.
"Първоначално си помислих, че нямам шанс, защото гумите ми превъртяха, но Валтери ми остави място да вляза от вътрешната страна. След това знаех какво трябва да правя и да поддържам добра разлика. Знаех колко са важни обиколките, когато Люис още не беше влязъл в бокса", каза победителят.
BREAKING: Sebastian Vettel WINS the #BrazilGP for @ScuderiaFerrari 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/ApAJ8kRVuQ
— Formula 1 (@F1) November 12, 2017
Фетел, който триумфира за трети път на "Интерлагос" (2010 и 2013 г. с "Ред Бул"), вече е четвъртият най-успешен пилот на бразилската писта. Повече победи от него имат само Ален Прост (6) и Карлос Ройтеман и Михаел Шумахер (по 4). Германецът благодари на екипа на "Ферари" за работата, която всички в Маранело свършиха.
Победата на Фетел на "Интерлагос" до голяма степен реши битката за второто място при пилотите. Германецът е с 302 и има 22 повече от Валтери Ботас. Така само при негово отпадане в Абу Даби финландецът ще може да го изпревари.
В нощта преди състезанието двигателят на Люис Хамилтън беше сменен, като той стартира и с нов хибридна система на изгорелите газове и турбокомпресор, като потегли от алеята пред боксовете.
Напрежение имаше и при "Ферари", след като пет минути преди старта колата на Райконен беше отворена. Оказа се, че датчик отчете електрически проблем в болида на финландеца, но той успя да стартира.
Още след изгасването на светлините Фетел реагира по-добре от Валтери Ботас и влезе пред него в първия завой, повеждайки колоната. Зад тях се наредиха Кими Райконен и Макс Верстапен, а Фернандо Алонсо се справи със Серхио Перес и излезе на пета позиция.

В първите няколко завоя имаше два сериозни инцидента, като Ромен Грожан извади от състезанието Естебан Окон. В друга ситуация Кевин Магнусен се закачи в Щофел Вандорн, а белгиецът блъсна Даниел Рикардо. Това доведе до излизане на кола за сигурност, а Вандрон, Магнусен и Окон отпаднаха.
Инцидентите бяха добре дошли за Люис Хамилтън, който успя да се изкачи с шест позиции без да е направил нито едно изпреварване. Някои от пилотите използваха колата за сигурност, за да сменят гумите си и по този начин избраха алтернативни стратегии.
#PurePitWall clocked 52 overtakes today 👏
Considering @InterlagosTrack isn't the easiest place to pass, that's HUGE 🙌
Special mention to @LewisHamilton who started from the pit lane to finish P4 clocking up quite a few of those 52 🔨 🔥#PurePowerHour ⚡️ #BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/tiMzgNqvVL
— PurePitWall (@PurePitWall) November 12, 2017
След повновяването на надпреварата нови проблеми нямаше, а Фетел започна да трупа аванс пред преследвачите си. Ситуацията беше лоша единствено за Фернандо Алонсо, който нямаше как да се бори с по-бързите болиди около себе си и отстъпи едно място на Фелипе Маса.
От лидерите първи в бокса влезе Валтери Ботас, който беше на около две секунди зад Фетел. Финландецът опита да "прескочи" съперника си с алтернативна стратегия, влизайки при механиците си в 28-ата обиколка. От "Ферари" реагираха много бързо и вкараха Фетел в бокса още в следващия тур.
Германецът се върна първи на трасето, макар и авансът му сериозно да намаля. Още след първата обиколка обаче пилотът на "Ферари" показа, че е по-бърз и се откъсна с новите гуми софт.
Хамилтън вече беше на седмо място и записваше най-бързи обиколки, макар да беше с по-твърдите гуми. Британецът остана 43 обиколки на трасето преди да сложи гуми суперсофт и да излезе обратно на пистата. При завръщането си Хамилтън продължи да бъде най-бърз.
След агресивното каране на Хамилтън се появиха проблеми с гумите суперсофт, които бързо започнаха да се износват. Той не можеше да ги пази толкова добре, колкото комплекта софт и веднага се появиха сериозни плоски петна.

Въпреки това световният шампион успя да изпревари Макс Верстапен 12 обиколки преди края на дистанцията. В края световният шампион продължи да натиска и настигна Кими Райконен. Три обиколки преди края британецът го атакува на спирането за първи завой, но атаката се оказа неуспешна.
В крайна сметка Фетел финишира първи пред финландците Ботас и Райконен, и Хамилтън. Пети и шести се наредиха пилотите на "Ред Бул" Макс Верстапен и Даниел Рикардо, а по-интересна беше битката зад тях.
В последната обиколка Фернандо Алонсо настигна Фелипе Маса в борбата за седмото място, а накрая към тях се присъедини и Перес. Все пак бразилският ветеран издържа и финишира на престижната позиция в последното си състезание пред родна публика. Топ 10 допълни Нико Хюлкенберг с "Рено".

Емоционално беше след края на състезанието, когато легендата Рубенс Барикело се качи на подиума заедно с призьорите и покани Маса. Отказващият се от спорта състезател се сбогува с публиката в родния си град Сао Пауло.
"Благодаря ви за подкрепата през годините, благодаря на всички, с които съм работил, а и тези, с които не съм. Това е специален момент за мен", каза Маса.
За 15 години в спорта той има 11 победи, 41 качвания на подиума, 16 полпозишъна и 15 най-бързи обиколки. Маса има и 164 завършвания в точките (5-о място в историята) и е единствения пилот, който не е ставал световен шампион, а има подобно постижение. В 268 състезания той караше за "Заубер", "Ферари" и "Уилямс".
Последният старт за сезона във Формула 1 е в Абу Даби на пистата "Яс Марина" на 26 ноември.