"Амазон" планира да участва в търга за телевизионните права на Висшата лига

"Амазон" планира да участва в търга за телевизионните права на Висшата лига

"Амазон" планира да участва в търга за телевизионните права на Висшата лига
Associated Press
Американската компания "Амазон" планира да наддава на търга за телевизионните права на Висшата лига. Конкурсът ще бъде през следващия месец, а "Амазон" има желание да излъчва двубоите на територията на Великобритания.
В момента срещите от най-скъпото футболно първенство в света се излъчват от телевизионните компании BskyB (SkySports) и BT (British Telecom), които през 2015 г. платиха общо 5.1 милиарда паунда (6.9 млрд. долара) за правата. Sky излъчва 126 двубоя през сезона, а останалите 42 са в ефира на BTSport.
"Амазон" обаче не е единственият технологичен гигант, който има намерение да се намеси на пазара. "Фейсбук" също проучва въпроса и участваше в първоначалните разговори. Участието на двете технологични компании най-вероятно ще доведе до сериозно увеличение на цената за телевизионните права, прогнозират анализаторите на Citi.
Очакваният скок е с 40% на цената от 5.6 милиарда долара, която Sky плати за по-голяма част от пакетите преди близо три години.
Друг проект на американската компания, който трябва да я популяризира на Острова, е създаването на документална поредица за "Манчестър сити". "Гражданите", които са лидер във Висшата лига и поставиха рекорд по поредни победи (18), подписаха договор с "Амазон" през ноември за излъчването на поредица, която да покаже поглед отвътре за представянето на тима.
"Фейсбук" вече договори излъчването на мачове от германската Бундеслига онлайн. Потребителите на социалната мрежа в Полша ще могат да гледат безплатно срещата между "Байер" (Леверкузен) и шампион "Байерн" (Мюнхен).
Защо "Амазон" се намесва на пазара
Планираното навлизане на телевизионния пазар в Обединеното кралство за излъчване на Висшата лига само продължава дългосрочния проект на американската компания. Тя прави всичко възможно да увеличи броя на абонатите си във Великобритания, където доскоро не беше особено популярна.
Според експертен доклад евентуално излъчване на двубоите от футболното първенство ще увеличи двойно приходите от абонати. Статистиката сочи, че потребителите, които ползват абонамент Prime, харчат два пъти повече годишно от всички останали. През 2017 г. във Великобритания 43% от абонатите на "Амазон" са били във втората категория.
Очаква се срещите от Висшата лига да бъдат включени в пакета Prime, с което да се стимулират повече приходи.
Компанията вече се намеси сериозно в страната, след като през август 2017 г. финализира сделка за излъчването на веригата турнири по тенис от световния тур на АТП. "Амазон" даде по-висока оферта на търга от Sky, който до момента излъчваше турнирите от сериите "Мастърс". Американската компания предложи по 10 милиона паунда на година, за да вземе правата.
Освен това "Амазон" излъчи и десет мача в четвъртък вечер от сезона в Националната футболна лига (НФЛ) от първенството по американски футбол. Компанията навлиза все повече на спортния пазар, водейки се от числата на последните проучвания в Щатите. Според тях потребителите на телевизионни услуги се обвързват с кабелни оператори главно заради предлагането на спортни събития на живо.