Фернандо Алонсо потвърди, че ще участва в "24-те часа на Льо Ман"

Фернандо Алонсо потвърди, че ще участва в "24-те часа на Льо Ман"

Фернандо Алонсо потвърди, че ще участва в "24-те часа на Льо Ман"
Associated Press
Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо получи разрешение от отбора си "Макларън" да участва в "24-те часа на Льо Ман" през настоящия сезон. Испанският пилот ще кара прототип на "Тойота" в търсене на успех в най-престижната 24-часова надпревара.
Алонсо направи дебют в състезанията за издръжливост през уикенда, когато участва в "24-те часа на Дайтона", но технически проблеми го провалиха. Заради две повреди в спирачките и проблеми с мощността на неговия прототип "Лижие" испанецът направи 90 обиколки по-малко от победителите от "Кадилак".
Освен разрешение да кара в "Льо Ман" Алонсо ще може да участва и в останалите кръгове от Световния шампионат за издръжливост (WEC), за да се подготви още по-добре. Сезонът започва с "6-те часа на "Спа" на 5 май, а освен "Льо Ман" следват "6-те часа на "Силвърстоун", "6-те часа на "Фуджи" и тези на Шанхай. Единствено състезанието в Япония съвпада със старт от Формула 1 – Гран при на САЩ на 21 октомври.
"Никога не съм крил желанието си да спечеля Тройната корона – победа в Монако, "Инди 500" и "24-те часа на Льо Ман", каза Алонсо. "През миналия сезон се пробвах в Индианаполис, бях близо, но не успях".
Той благодари на "Макларън" за възможността да се състезава и в други шампионати и изрази намерение да се бори за победата на легендарната френска писта.
"Тойота" беше фаворит за успеха в "Льо Ман" през миналата година, но трите прототипа на японския производител имаха технически проблеми, когато водеха в класирането, и по този начин подариха победата на "Порше".
До момента "Тойота" има два потвърдени екипажа за състезанието през юни. Прототип №7 ще бъде пилотиран от Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Хосе Мария Лопес, а №8 от Себастиен Буеми, Казуки Накажима и Алонсо. На практика испанецът заменя Антъни Дейвидсън, който беше трети пилот на екипаж №8, който миналата година завърши на осмо място.
Хосе Мария Лопес пък беше в третата кола на "Тойота" преди година, но сега заменя Стефан Саразен в №7.
Алонсо от своя страна се бори да стане едва вторият пилот в историята на моторспорта, който печели Тройната корона. До момента единствено легендарният Греъм Хил е постигал това. Британецът печели "Инди 500" през 1966 г., "Льо Ман" шест години по-късно, а в Гран при на Монако триумфира пет пъти (1963, 1964, 1965, 1968 и 1969 г.). Той е и двукратен световен шампион – 1962 и 1968 г.