Въпросът за собствеността на "Виваком" донесе напрежение след прекратен спонсорски договор

Обявяването на края на спонсорския договор между Националната баскетболна лига (НБЛ) и "Виваком" предизвика напрежение, свързано с евентуални "проблеми с уточняване на собствеността и лимитирани бюджети" в телекомуникационната компания.
Първоначално в 13.23 ч. от баскетболната лига изпратиха съобщение до медиите, с което съобщават, че партньорството няма да продължи. В него НБЛ посочва, че "според официалното становище на телекома през 2018 година компанията има сериозни намаления в бюджетите и поради тази причина няма възможност да продължи партньорството си с НБЛ".
От лигата посочват, че са получили висока оценка за съвместната си работа до момента, но ръководството на компанията е решило договорът да приключи.
Да бъде хаос
"В последвалата комуникация от вчера (20.02.2018 г.) стана известно, че компанията има проблеми с уточняване на собствеността и лимитирани бюджети, което прави невъзможно подписване на договор за спонсорство с НБЛ в този момент. Уточнихме се да се подновят преговорите през лятото за следващия сезон", се казва в цитата на генералния мениджър на НБЛ Лили Борисова.

Три часа по-късно и двете страни опровергаха представените мотиви за прекратяването на партньорството. От НБЛ изпратиха ново съобщение, в което посочиха, че цитатът на Борисова е "некоректен".
"Много моля да коригирате този неверен цитат и да ме цитирате по следния начин: "И двете страни сме удовлетворени от партньорството си до момента, ние от НБЛ припознаваме "Виваком" като социално отговорна компания, която подкрепя множество обществено значими каузи в различни сфери, и разбираме решението ѝ да насочи своите усилия за 2018-а към други каузи в областта на спортта. Оставаме с най-добри взаимни впечатления и ще продължим разговорите за бъдещо сътрудничество на по-късен етап", казва Борисова.
Потърсени от "Дневник", от "Виваком" също определиха цитата като "некоректен". От компанията обясниха, че пренасочват инвестициите си към "нови инициативи, популяризиращи активния начин на живот и споделянето на позитивните емоции от играта, най-вече сред семейната аудитория, децата и младежите".
"Виваком" е компания с дългогодишни традиции в подкрепата на социално отговорни кампании. Всяка година телекомът прави инвестиции в размер на над 500 000 лева в организации и активности в полза на обществото. През последните няколко години компанията фокусира тези средства в сферата на образованието и спорта, като счита, че те са едни от най-важните за развитие на младото поколение в България и обществото като цяло и се нуждаят от подкрепата на бизнеса в допълнение към целенасочената държавна политика", отговарят от компанията.

Кой е собственикът
"Виваком" стана спонсор на баскетболното първенство през 2016 г., когато президент на лигата беше Константин Папазов. Тогава договорът беше за една година, а впоследствие беше подновен.
Компанията е партньор също на Българския футболен съюз (БФС) и шампиона "Лудогорец", а най-голямо влияние има във футболния "Левски". Преди малко повече от година беше сключен рекламен договор между сините и "Виваком" за името на стадион "Георги Аспарухов" на стойност 12 млн. лева. Тогава от приходите бяха платени текущи задължения в размер на 6.620 млн. лева, показа отчетът на "Левски" за миналата година.
В деня на откриването на зимните олимпийски игри в Пьонгчанг компанията обяви, че подновява и договора си с Българския олимпийски комитет. Спас Русев, който е председател на надзорния съвет на телекома, дори посети българските спортисти в олимпийското село заедно с председателя на БОК Стефка Костадинова.
Русев беше избран и в изпълнителния комитет на БФС по време на конгреса миналия петък.
След дълга борба с другия претендиращ за собственост над БТК - Дмитрий Косарев, на 11 април 2017 г. Русев успя да впише промени в надзорния съвет на най-големия телеком в страната. Оттогава компанията е под неговия контрол.
