Облечи това: футболната фланелка като средство за привличане на вниманието

На живо
Заседанието на Народното събрание

Облечи това: футболната фланелка като средство за привличане на вниманието

Облечи това: футболната фланелка като средство за привличане на вниманието
Associated Press
Не един, не два, не три... а цели 18 спонсора. Уелският ръгби отбор "Скарлетс" представи екипите си за новия сезон, като впечатление направи огромното присъствие на спонсорски лога - на фланелките, на гащетата, отпред, отзад, по ръкавите...
"Подкрепата на местни и национални компании е живителна сила за успеха на региона", каза търговският директор на клуба Нейтън Брю.
Поставянето на лога върху екипите на спортисти вече се превърна в огромен бизнес. А във футбола той е за милиарди. Клубовете се стремят да привличат все повече приходи, а компаниите - да се показват пред зрителите и да се обвързват емоционално с тях.
Всичко започва през 70-те години на миналия век. Според различни информации през 1973 г. германският "Айнтрахт" (Брауншвайг) става първият клуб, който въвежда спонсорско лого на екипите си в големите първенства в Европа.
Заради ограничения ръководството дори сменя емблемата на клуба с нова, основана на логото на "Ягермайстер". Няколко години по-късно спонсорството на фланелките се пренася и в Англия.
Четири десетилетия след това в напълно променена епоха и увеличени възможности за достигане до феновете, клубове и компании търсят различни възможности, за да привличат вниманието.
Ключът се крие в подхода и добрите хрумвания. Преди време испанският "Хетафе" и партньорът му "Бъргър кинг" успяха да "откраднат" заглавия в медиите с екипа си. По-неизвестният "Луго" също привлече интерес в страната с представянето на "бирената" си екипировка.
Отново с Испания се свързва и друг интересен дизайн. През 2003-04 г. "Атлетико" (Мадрид) рекламираше филма "Спайдърмен 2", тъй като имаше договор с "Колумбия пикчърс".
Четвъртодивизионен отбор в Бразилия "включи в играта" номерата на екипите си, за да представя актуални промоции на супермаркет.
Не трябва да се подценява и моментът на представянето на новите екипи. Преди години "Борусия" (Дортмунд) използва поляна с над 80 000 цветя, за да покаже фланелката си.
— Classic Footy Shirts (@Football_Kits1) July 6, 2015
— MARCA in English (@MARCAinENGLISH) July 21, 2014
— Tom Mason (@totmac) August 17, 2013
— David Acebal (@dacebal) April 6, 2017
— The Steve (@TheMightySteve) February 19, 2017
— Footy Throwback (@FootyThrowback) March 7, 2016
— Hammad Nabi Khan (@Hnk_89) July 6, 2013