От "Игра на тронове" до изкуствения интелект: какво показаха рекламите на Супербоул

За рекламите около Супербоул може да се говори много, най-вече защото те са се обособили като самостоятелно шоу в най-чакания ден в американския футбол. Тази година дефилето на компаниите отново привлече вниманието, като традиционно специализираните издания посочиха своите отличници.
По време на събитието бяха показани 93 реклами от общо 54 компании. Зрителската аудитория на Супербоул е била най-ниската за последните 11 години и е паднала под 100 милиона, показват първоначалните данни на "Нилсен".
И все пак...
Обвързването с последния сезон на сериала "Игра на тронове" се оказа големият коз за производителя на бира Anheuser-Busch в рекламата на "Бъд лайт".
За разлика от предни години компаниите, платили по около 5.25 млн. долара за 30-секундни клипове по време на най-гледаното събитие в САЩ, смекчиха тона и избягваха политически теми. Технологиите, роботите и изкуственият интелект се превърнаха във водеща тема за голяма част от рекламодателите.
Отличниците
Рекламата на "Бъд лайт", свързана с "Игра на тронове", е предизвикала близо 150 милиона реакции в социалните мрежи до почивката на мача, посочва iSpot.
"Те очевидно са опитали да се обвържат с по-младите потребители и са използвали партньорството с "Игра на тронове", за да го постигнат", заяви пред "Ройтерс" професорът по маркетинг Тим Колкинс.
В друг клип "Бъд лайт" наблегна на качествата и съставките си, като изтъкна, че не съдържа царевичен сироп. Така беше "хвърлена ръкавицата" към конкурентите, които често са критикувани за използването на подсладителя.
Това обаче не се хареса на Националната асоциация на производителите на царевица. "Бъд лайт", американските производители са разочаровани от вас. Офисът ни е съвсем наблизо. Бихме се радвали да обсъдим с вас големите ползи от царевицата", беше коментарът в "Туитър".
Добре оценена се оказа рекламата на "Пепси". Включването на компанията се очакваше с интерес заради пристигането в Атланта - града на "Кока-Кола".
Рекламата с участието на актьора Стив Карел и известните изпълнители Карди Би и Лил Джон доведе до голям отзвук в социалните мрежи. В "Туитър" е имало 18 хиляди споменавания, сочи Salesforce, а Brandwatch отчита 65.2 милиона резултата на хаштага #PepsiMoreThanOK ("Пепси" е повече от добре).
Авторекламата на Националната футболна лига (НФЛ) също заслужи похвали. Лигата обърна внимание на безграничната страст към играта, като "представи" галавечерта с честването на 100-годишнината си. В клипа участват 44 от най-големите бивши и настоящи звезди от спорта.
Интерес предизвика подходът на "Бъргър кинг", която показа как иконата на американския попарт Анди Уорхол яде бургер.
Технологии и изкуствен интелект
Представянето на дигиталния асистент "Алекса" (Alexa) на "Амазон" получи висока оценка в рейтинга на USA Today и зае второто място.
"Гугъл" и "Мерцедес" се включиха, като обърнаха внимание на технологичния напредък в продуктите си. "Това наистина е годината на технологиите в Супербоул", заяви Колкинс.
SimpliSafe, компания за домашна сигурност, се заигра със страховете на хората. И се обърна към зрителите с предупреждение да са внимателни с изкуствения интелект, като посочи, че домът е мястото, където човек трябва да се чувства защитен.
На терена "Ню Инглънд пейтриътс" спечели след 13:3 срещу "Лос Анджелис рамс" в мача с най-ниска резултатност в историята.