Висшата лига поглежда към възможността да стане "Нетфликс на футбола"

Висшата лига разглежда възможността да стартира своя собствена платформа за стрийминг услуги, подобна на "Нетфликс", съобщава "Таймс". Стремежът на ръководството на лигата е да увеличи приходите си от излъчване на мачовете, които намаляха при подписването на последния договор с телевизионните компании.
Премиършип продаде телевизионните права за срока 2019-22 г. за сумата от 4.6 милиарда паунда на Sky Sports и BT Sport. Сумата е по-ниска от рекордните 5.1 милиарда, платени за периода 2016-19. Очаква се разликата да бъде компенсирана от международните права, чиито такси вече са по-високи.
Според "Таймс" при продажбата на правата за чужбина Висшата лига ще премина границата от 9 милиарда паунда.
Създаване на собствена платформа за стрийминг услуги ще бъде голям удар по телевизиите в Англия и традиционното излъчване на Висшата лига. Sky Sports привлича хиляди нови абонати всяка година именно с този продукт, който е централен при продажбата на всички пакети на оператора.

Идеята за създаване на собствена телевизия се обсъжда отдавна, а наскоро президентът на "Кристъл палас" Саймън Джордан заяви, че Висшата лига трябва да копира модела на Националната футболна лига (НФЛ) в САЩ, която разви собствен продукт, с който повиши приходите си няколко пъти.
"По мое мнение Висшата лига има възможност да стане телевизия и да умножи няколко пъти сегашните си приходи", каза Джордан пред "Лондон ивнинг стандард". "Няколко пъти съм казвал, че Висшата лига може да стане "Нетфликс на футбола" - т.е. да има своя собствена платформа, с която да контролира целия продукт".
"Ако имаш 100 милиона абонати за Premier League TV, както "Нетфликс" предлага продукта си за 8 паунда на месец, то това означава, че ще генерираш 10 милиарда паунда на година, а не както досега, 8.7 млрд. за срок от три години", каза още Джордан.
Подобен ход от Висшата лига ще последва стъпките на УЕФА, която при преизбирането на Александър Чеферин за президент обяви, че ще създаде своя платформа в следващите шест месеца.
Услугите за стрийминг навлизат все по-уверено в спорта. "Амазон" вече закупи един пакет от двубоите от Висшата лига.