Защо "Найки" направи изключение за Осака и разреши допълнителни спонсори на екипа

Защо "Найки" направи изключение за Осака и разреши допълнителни спонсори на екипа

Защо "Найки" направи изключение за Осака и разреши допълнителни спонсори на екипа
Associated Press
Компанията за спортна екипировка "Найки" ще направи изключение за последното си рекламно лице Наоми Осака, с която подписа договор преди няколко дни. Според информация на "Ню Йорк таймс" американският концерн ще разреши на японската тенисистка да носи спонсорски лога върху своите екипи.
В момента на никой друг от тенисистите, обличани от "Найки", не е разрешено да рекламира останалите си спонсори върху екипа си. Осака, която спечели последните два турнира от Големия шлем при дамите – US Open и Australian Open, има действащи договори с две компании от своята родина Япония.
Това са Nissin, който е производител на нудъли, както и авиокомпанията All Nippon Airways (ANA). До момента "Адидас", който обличаше Осака, позволяваше тя да носи логата им върху своя екип.
До момента "Найки" само веднъж прави подобно изключение за свой състезател и това беше китайката На Ли. Именно тя беше първата азиатка спечелила титла от Големия шлем при дамите. Китайката триумфира на "Ролан Гарос" през 2011 г. и на Australian Open през 2014. Осака пък е първата японка с титла от Шлема и първата азиатка стигнала до №1 в световната ранглиста.
— NaomiOsaka大坂なおみ (@Naomi_Osaka_) April 8, 2019
Осака предизвиква огромен интерес от спонсори, след като има двойно гражданство и носи приходи от два от най-големите пазари – американския и японския. С тази цел "Найки" я привлече, след като досега японката беше едно от лицата на "Адидас".
По непотвърдена информация тя ще получава по 8.5 милиона долара на година от "Найки". С този договор тя се доближава до Серена Уилямс и Мария Шарапова, които печелят над 20 милиона долара на година от спонсорски договори.
Преди да спечели US Open през 2018 г., Осака имаше приходи от едва 1.5 милиона извън наградни фондове. След успеха си над Уилямс в Ню Йорк японката подписа шест спонсорски договора.
Компанията IMG, която движи мениджмънта на Осака, очаква тя да бъде жената с най-големи приходи в спорта до началото на олимпийските игри в Токио през 2020 г.