Пълната доминация на "Мерцедес" продължи с четвърта поредна двойна победа

Пълната доминация на "Мерцедес" продължи с четвърта поредна двойна победа

Пълната доминация на "Мерцедес" продължи с четвърта поредна двойна победа
Reuters
Една година след като късметът му обърна гръб по улиците на Баку, Валтери Ботас спечели Гран при на Азербайджан, а "Мерцедес" продължи пълната си доминация във Формула 1 с историческа четвърта двойна победа от четири старта през 2019 г.
Петкратният световен шампион Люис Хамилтън завърши втори и допълни отличния уикенд на "сребърните стрели". Те станаха първият отбор в историята на Формула 1, който започва сезон с четири поредни двойни победи.
Ботас направи поредното си силно състезание и се върна начело в класирането при пилотите. Той събра 87 точки и поведе с една пред Хамилтън. Двамата имат по две победи и две втори места, но финландецът е на върха заради бонус точката, която завоюва с най-бързата си обиколка в Гран при на Австралия.
"Беше тежко състезание, въпреки че може би не се случиха кой знае колко неща в челото. Люис обаче ме притискаше през цялото време. Щастлив съм, че видях карирания флаг от първа позиция", каза Ботас след състезанието.
Пилотът на "Ферари" Себастиан Фетел допълни почетната стълбичка в Баку. Макс Верстапен с "Ред бул" се нареди четвърти, а след големите проблеми в квалификацията Шарл Льоклер класира второто ферари на пета позиция. Пилотът от Монако спечели и бонус точката за най-бърза обиколка.
Серхио Перес завърши шести, а съотборникът му в "Рейсинг пойнт" Ланс Строл - девети. Между тях се наредиха двата болида на "Макларън". Карлос Сайнц зае седма позиция, а Ландо Норис - осма. Кими Райконен с "Алфа Ромео" допълни топ 10.
Състезанието
Ботас и Хамилтън потеглиха от първа редица. От самия старт британецът притисна своя съотборник и двамата преминаха гума до гума през първите завои на пистата. Финландецът все пак запази спокойствие и по чудесен начин задържа първата си позиция.
Ботас започна да прави бързи обиколки и до петата обиколка натрупа аванс от три секунди пред Хамилтън. Зад тях се движеха Фетел и Верстапен, а Льоклер, който след катастрофата в квалификацията имаше трудности и на старта днес, си проправяше път напред.
— Formula 1 (@F1) 28 април 2019 г.
Още преди да е завършила седмата обиколка, пилотът от Монако се изкачи до петото място. В десетия тур той не остави никакви шансове и на Верстапен, за да излезе четвърти.
Льоклер започна скоростно да застига и Фетел, като в 12-ата обиколка вече беше плътно зад гърба на германеца. В този момент четирикратният световен шампион влезе в бокса. Същото в следващите две обиколки направиха Ботас и Хамилтън, а Льоклер поведе колоната.
Целта на "Ферари" беше той да остане максимално дълго на пистата, след което да се възползва от предимството на останалия му комплект меки гуми. Льоклер обаче бързо започна да губи темпо и между 32-ата и 34-ата обиколка последователно беше изпреварен от Ботас, Хамилтън и Фетел.
В 35-ата обиколка той най-накрая влезе в бокса. Разликата до пилотите пред него обаче беше твърде голяма, за да се намеси той в битката за подиума. Надеждите му бяха свързани с евентуално излизане на кола за сигурност, което обаче не се случи.
1⃣ Bottas - 87
2⃣ Hamilton - 86
3⃣ Vettel - 52
— BBC 5 Live Sport (@5liveSport) 28 април 2019 г.
В 39-ата вторият пилот на "Ред бул" Пиер Гасли отпадна от надпреварата. Той правеше отлично състезание и се движеше шести, след като потегли от бокса. Загуба на мощност в двигателя обаче провали уикенда му.
Това доведе до виртуална кола за сигурност, която се задържа в рамките на две обиколки. При рестартирането Хамилтън се забави твърде много и изостана с цели 3.5 секунди от Ботас.
Петкратният световен шампион съкрати разликата и се доближи на по-малко от секунда преди финалните две обиколки. Ботас обаче не допусна нито една грешка и не даде шансове на своя съотборник.