Фотогалерия: Неповторимият Ники Лауда

Reuters

Фотогалерия: Неповторимият Ники Лауда

Трикратният световен шампион във Формула 1 почина на 70-годишна възраст.

  • Трикратният световен шампион във Формула 1 Ники Лауда почина на 70-годишна възраст. Легендарният австриец е единственият пилот в историята, ставал шампион с двата най-успешни отбора - "Ферари" и "Макларън".

    Със Скудерията той печели титлите през 1975 и 1977 г., а с "Макларън" през 1984 г.
    Трикратният световен шампион във Формула 1 <a href="https://www.dnevnik.bg/sport/2019/05/21/3908756_pochina_legendata_vuv_formula_1_niki_lauda/" target="_blank">Ники Лауда почина на 70-годишна възраст</a>. Легендарният австриец е единственият пилот в историята, ставал шампион с двата най-успешни отбора - "Ферари" и "Макларън".<br /><br />Със Скудерията той печели титлите през 1975 и 1977 г., а с "Макларън" през 1984 г.<div> </div>
  • Ники Лауда се радва след победата си в Гран при на САЩ на пистата "Уоткинс Глен" през 1975 г.
    <div>Ники Лауда се радва след победата си в Гран при на САЩ на пистата "Уоткинс Глен" през 1975 г.</div>
  • За мнозина той е считан и за един от най-великите пилоти в историята на спорта. Във Формула 1 Лауда има 171 старта, 25 победи, 54 подиума, 24 пъти е стартирал от първа позиция и има 24 най-бързи обиколки.
    За мнозина той е считан и за един от най-великите пилоти в историята на спорта. Във Формула 1 Лауда има 171 старта, 25 победи, 54 подиума, 24 пъти е стартирал от първа позиция и има 24 най-бързи обиколки.
  • През 1985 г. - последният му сезон във Формула 1.
    През 1985 г. - последният му сезон във Формула 1.
  • Австриецът се оттегля от Формула 1 в края на 1979 г. като двукратен световен шампион с "Ферари" (1975 и 1977 г.) и се завръща през 1982 г. с екипа на "Макларън". Той стига до победата още в третото състезание, а през 1984 г. спечелва третата си титла с половин точка аванс пред своя съотборник Ален Прост.

    През 1976 г. оцелява в катастрофа на "Нюрбургринг", когато престоява 55 секунди в горящия си болид при температура 800 градуса.
    Австриецът се оттегля от Формула 1 в края на 1979 г. като двукратен световен шампион с "Ферари" (1975 и 1977 г.) и се завръща през 1982 г. с екипа на "Макларън". Той стига до победата още в третото състезание, а през 1984 г. спечелва третата си титла с половин точка аванс пред своя съотборник Ален Прост. <br /><br />През 1976 г. оцелява в катастрофа на "Нюрбургринг", когато престоява 55 секунди в горящия си болид при температура 800 градуса.
  • Ники Лауда по време на Гран при на Австрия на 19 август 1984. Пилотът на "Макларън" печели домашното си състезание, което е и старт №400 във Формула 1.
    <div>Ники Лауда по време на Гран при на Австрия на 19 август 1984. Пилотът на "Макларън" печели домашното си състезание, което е и старт №400 във Формула 1.<br /> </div>
  • Лауда беше собственик на три авиокомпании - Lauda Air, Air Niki и Lauda Motion.
    Лауда беше собственик на три авиокомпании - Lauda Air, Air Niki и Lauda Motion.
  • В бокса на "Мерцедес".
    В бокса на "Мерцедес".
  • През 2002 г. седна зад волана на болид на "Ягуар", където беше шеф.
    През 2002 г. седна зад волана на болид на "Ягуар", където беше шеф.
  • Лауда в София през 2010 г.
    Лауда в София през 2010 г.
  • Като директор в "Мерцедес" Лауда изигра важна роля за привличането на Люис Хамилтън в тима. "Отборът вече има най-добрия пилот", каза тогава Лауда, а Хамилтън спечели четири титли със "Сребърните стрели".
    Като директор в "Мерцедес" Лауда изигра важна роля за привличането на Люис Хамилтън в тима. "Отборът вече има най-добрия пилот", каза тогава Лауда, а Хамилтън спечели четири титли със "Сребърните стрели".
  • Като анализатор за RTL с Нико Розберг през 2017 г. Той заемаше тази роля повече от две десетилетия.
    Като анализатор за RTL с Нико Розберг през 2017 г. Той заемаше тази роля повече от две десетилетия.
  • През 2016 г. с наградата "Лауреус" за принос към спорта.
    През 2016 г. с наградата "Лауреус" за принос към спорта.