На мястото на Кастер Семеня

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Прекланям се пред Семеня!
    Половете требе се ликвидират,защото са бреме!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Не ги разбирам много, ама на това същество какво му е женското?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на julesta СУПЕР
    julesta
    Рейтинг: 174 Неутрално
  4. 4 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    "Как бихте постъпили вие на мястото на Кастер?"

    Като тебе Карин. Всеки би напривил като тебе. Ще продължи да се състезава в друга дисциплина, да печели състезания, медали и пари.

    И тук изниква въпросът, защо в едни дисциплини има граница на максимално допустими нива на тестостерона на участничките, а на други дисциплини няма!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  5. 5 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Семеня е хермафродит, което е установено от медицинските тестове.
    "According to reports in the Australian media, the medical tests have established that she has no womb or ovaries and that she also has internal testes – the male sexual organs responsible for producing testosterone. "
    Т.е. тя няма матка и яйчници, а вътрешни тестиси, които произвеждат тестостерон.
    https://www.telegraph.co.uk/sport/othersports/athletics/6170229/Caster-Semenya-is-a-hermaphrodite-tests-show.html
    Това не се споменава повече в пресата поради криворазбрана политическа коректност. Вместо това се споменава хиперандрогения.
    Дори и да си намали нивата на тестостерон, Семеня има предимство с мъжката си скелетна и мускулна структура, оформена по време на пубертата благодарение на завишените нива на тестостерон. Така, че предимството й пред жените е налице.
    Според мене не е редно индивиди с нарушения в половоопределящите хромозоми да се състезават при жените.

  6. 6 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 477 Неутрално

    "И след като самата Кастер Семеня, която не е 100% жена (в общоприетия смисъл), не може да се справи със световния рекорд на 800 м, каква е била предшественичката ѝ?"

    Предшественичката й е от Чехословакия и към нея има публични съмнения за употреба на допинг. Мисля, че рекордът беше най-старият останал в атлетиката. Времето на Семеня е едва 4-то във вечната ранглиста. В другите й дисциплини дори я няма сред първите 20.

    Но разбира се съществуват и предположения, че Семеня нарочно не чупи рекорди, за да не отприщва вълната от негативизъм.

  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    До коментар [#5] от "pamela":

    Използвания модерен термин е интерсексуален/а, а не хемафродит. Ето една статия в която има повече подробности за тези хора, както и за случаят на Семеня:

    https://www.washingtonpost.com/health/2019/05/02/caster-semenya-ruling-uses-an-unscientific-definition-who-is-female-critics-say/?utm_term=.1b7570c3e89a

    https://www.bbc.com/news/world-africa-48120228

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Ето една статия в която има повече подробности за тези хора...
    —цитат от коментар 7 на Иво


    Ти пък статии си тръгнал да даваш... Миналата седмица в Дневник имаше статия за един хермафродит, който просто искал съдебно признаване на състоянието си. Тукашните патриоти го обявиха за педофил и го "пратиха" в Норвегия.

  9. 9 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 8 Весело

    Може да си смени пола и да участва при мъжете, обаче така май няма да е ужасно успешна!

  10. 10 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Не ги разбирам много, ама на това същество какво му е женското?
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Тестисите. Всеки джендър ще Ви обясни, че тестисите на една жена са женски тестиси. Същото важи за пениса и за ХУ-хромозомите.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Това наистина е недомислица тези ограничения за нивото на тестостерона да се отнасят само за определени дисциплини в атлетиката. Би следвало да обхващат всички такива където мъжката мускулатура по-високо ниво на еритроцити ти дават предимство пред конкуренцията. Пък за Семеня - остават разни други спортове като шахмат, стрелба с малокалибрена пушка, синхронно плуване и т.н.

  12. 12 Профил на nuf45610986
    nuf45610986
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#1] от "Милост за живите":

    Наскоро четох, че според проучване в САЩ, най-добрата тенесистка в момента - Серене Уилиамс се равнява по физически сили на тенесиста, който в момента е на 500 място при мъжете. Ако половете се премахнат, няма да има биологична жена в топ 500 на тениса, няма да има жена в Шампионската лига, на олимпийските игри над 80% от участниците ще са мъже. Научно доказано е, че мъжете са физически по силни, по издрацливи, имат по добър рефлекс и т.н. (Кво да прайш, майката природа е сексист). Но вярно бях забравил, че либералите не вярват в науката.

  13. 13 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Весело

    До коментар [#8] от "tamada":

    Опитвам се да ги образовам малко (тези за които говориш), но не знам до колко успявам. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  14. 14 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иво":

    Термините нямат особено значение след като дефинират едно и също състояние. Интерсексуален или хермафродит това не отменя физическото предимство, което такива индивиди имат пред останалите жени.
    Факт е, че е положила много труд и усилия, но нима другите спортистки не са положили? И са съвсем прави да се възмущават. Политическа коректност в спорта по отношение на определянето на пола не трябва да има и най-добре е интерсексуалните да се състезават помежду си.

  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Тестисите. Всеки джендър ще Ви обясни, че тестисите на една жена са женски тестиси. Същото важи за пениса и за ХУ-хромозомите.
    —цитат от коментар 10 на zyb18561487


    Ако някои от писанията ми ви изглеждат налудничави, то е защото цитирам без редакция мисли на световния джендър-авангард. Тези, които следят, знаят.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Лично мнение. Хиперандрогенемията е състояние познато на медицината, има такива жени. Лично на мен тази атлетка не ми харесва. Вероятно и аз се поддавам на писаното за нея. Интересно е обаче, как говори друга атлетка за нея. А в спорта знаете как е. Дали е от уважение или женска солидарност или двете... Съгласен съм обаче с написаното от нея, че трябва да продължи да бяга. Бягането е най-универсалния спорт, но това е дълга тема...
    Има и друго над което си струва да се дискутира. През 80-те години на миналия век Марита Кох направи феноменални рекорди на 200 и 400 м. Единия още стои. Ярмила Кратохвилова с рекорда да 800 м. имаше тялосложение на мъж спринтьор на 200 и 400 м. Какво повече да се добави...

  17. 17 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иво":

    Чела съм всякакви статии за Семеня, включително и разни глупости от рода как белите момичета били много разстроени, че черно момиче непрекъснато ги побеждава. Т.е. един вид я дискриминирали. Защо не се запитат как така черни момичета печелят медал след медал и никой не оспорва техните победи, а са "нарочили" само Семеня.
    Себастиан Коу, един от най-добрите атлети на средни разстояния е абсолютно прав:
    "The reason we have gender classification is because if you didn't then no woman would ever win another title, or another medal, or break another record in our sport."

  18. 18 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#16] от "Dimitri Damianov":

    Зоб .
    и инжектиране на хормони, вкл. и тестостерон.
    Сегашните атлетки и плувкини вече си изглеждат като жени.

  19. 19 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#18] от "pamela":

    Е, знам, ама тогава това не се обсъждаше, въпреки че много биеше на очи... Пък за Коу, да ти кажа, че не е атлета от едно време. Твърде много се впусна в други игри и това е известно. Взема доста пристрастни решение по разни казуси, което доста противоречи на едно времешните му изказвания.

  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    До коментар [#14] от "pamela":

    Казуса Семеня е много спорен и дискусионен. И това е така от години. Според мен от IAAF не знаеха как да постъпят, но сега са взели някакво половинчато решение за пределно допустими норми на тестостерон в някои дисциплини. Което не ми се струва много справедливо. Ако има подобни норми, то трябва да е за всички дисциплини. Така ще има равни условия за всички спортистки.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#20] от "Иво":

    Съгласна съм , че решението е половинчато. Съзтезателки с подобни хромозомни аномалии не бива да се допускат при жените, а Семеня е била допусната и сега е много трудно да й забранят. Всякакви изисквания за намаляване на нивата на тестостерон са следствие от първоначалното погрешно решение да я допуснат до състезания.
    Освен това изискването за намаляване на нивата на тестостерон не отменя предимството на мъжката скелетна и мускулна структура, която вече е формирана през пубертета.

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Весело

    До коментар [#7] от "Иво":

    Телеграф са "изостанали" или просто използват медицинския термин :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    Освен това изискването за намаляване на нивата на тестостерон не отменя предимството на мъжката скелетна и мускулна структура, която вече е формирана през пубертета.
    —цитат от коментар 21 на pamela


    Това е така, но както ти каза е вече късно поне що се отнася до Семеня, това да бъде променено.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 766 Любопитно

    До коментар [#5] от "pamela":Използвания модерен термин е интерсексуален/а, а не хемафродит.
    —цитат от коментар 7 на Иво


    Ми хубаво, ама защо е избрал/а да се състезава при жените, където му/й е неимоверно по-лесно, вместо да се надбягва с мъжете? Не би ли трябвало всеки спортист да предизвиква себе си, да се стреми да достигне предела на възможностите си?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  25. 25 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Мария Мутола от Мозамбик бе предшественичка на Семеня, която доминираше в 800-е метра. И тя си бе мускулеста за тази дисциплина. А още по преди - не беше ли война на допингите между социалистическите страни и другите?





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #