Финалът в Шампионската лига - футболен мач или екстравагантно шоу

Финалът в Шампионската лига - футболен мач или екстравагантно шоу

Финалът в Шампионската лига - футболен мач или екстравагантно шоу
Reuters
Футболните фенове са известни със своето въображение и страст, превръщайки най-невероятните песни в химни на стадиона и озаряващи съоръженията с транспаранти и знамена.
И все пак на големи мачове като финала в Шампионската лига, световното и европейското първенство тяхната страст е често заглушена от силна музика и шум, като създаването на атмосфера преди двубоя е в ръцете на организаторите.
Сега УЕФА кани известни музикални групи, които участват във все по-блестящата финална церемония в Шампионската лига. А реакциите са смесени.
Изпълнението на Black Eyed Peas преди две години предизвика вълна от критики в социалните мрежи, както и опасения за това докъде може да доведе екстравагантността на терена.
Дуа Липа беше звездата, която пя на церемонията преди финала през 2018 г.
Reuters
Дуа Липа беше звездата, която пя на церемонията преди финала през 2018 г.
Сега е далеч по-различно от миналото, когато шумът постепенно се натрупваше в часа преди мача, докато феновете пълнеха стадиона, като кулминацията идваше с рева, приветствайки началото на мача.
Какво стои зад голямата картина
Маркетинговият директор на УЕФА Гай-Лорен Епщайн заяви, че в случая с финала на Шампионската лига идеята е да се достигне до по-широк кръг от хора, отколкото само до тези, които обикновено гледат мачове.
"Линиите между развлечението и футбола се размиват, особено когато говорите за финал, който представлява атракция не само за феновете на клубовете, но и за футболните привърженици като цяло и дори за по-широк спектър от хора", заяви Епщайн.
"Финалът на Шампионската лига не може да се сравнява с никой друг мач от първенствата. Има разнообразна аудитория, защото е неутрална територия, има неутрални фенове, еднакъв е броят на привържениците на двата тима, така че атмосферата е различна", каза Епщайн.
Той допълни, че шоуто на певицата Дуа Липа на финала в Киев преди година досега е най-гледаното съдържание на УЕФА в социалните мрежи.
Публика от цял свят
Тази година групата Imagine Dragons, която е носител на наградата "Грами", ще забавлява публиката преди мача между "Ливърпул" и "Тотнъм" на стадион "Уанда метрополитано" в Мадрид в шоу, за което УЕФА обещава "невиждано досега ниво на спектакъл във финалите на Шампионската лига".
"Това не важи само за участващите отбори и феновете на стадиона, а за световната аудитория", каза Епщайн.
Той заяви, че спортът и забавлението имат все повече допирни точки "и се състезават за едно и също време в ефира".
"Това ще разнообрази аудиторията, като доведе повече жени да гледат мача. Опитвайки се да съберем страхотна публика, която е извън фенската база на клубовете... това наистина е целта", каза Епщайн.
От компанията "Пепси", която ще организира церемонията за четвърти път, заявиха, че са наясно, че вървят по тънка линия.
"Въпросът е как ще ангажирате феновете. Наистина е важно да не превърнем церемонията по откриването в основното събитие на финала, а по-скоро да увеличим преживяването на феновете", каза Марк Киркъм, директор по маркетинга в "Пепси" за Западна Европа.
Той посочи, че миналогодишното представяне на Дуа Липа преди финала "Ливърпул" - "Реал" се е радвало на голям интерес от привържениците на английския тим.
"Ако се върнете и погледнете миналогодишното представление, имаше фенове, които пеят заедно, това беше много приятен момент", каза Киркъм.
Той е уверен, че шоуто преди финала в Шампионската лига в крайна сметка би се радвало на статут, подобен на този при изпълнението на почивката на "Супербоул".
"Когато за пръв път включиха шоуто на полувремето, това беше много по-различно преживяване, отколкото е сега. Хората са израснали с него и го виждат като част от спорта и това се опитваме да направим. В това сме от четири години. Започваме да приличаме нова публика, което също разширява аудиторията и страстта към футбола", завърши Киркам.