Философията, която превърна Кобе Брайънт от легенда в спорта до успешен бизнесмен

За 20 години на баскетболното игрище Кобе Брайънт се превърна в легенда. Уменията му в спорта бяха вдъхновение за мнозина, но американецът, който загина в катастрофа с хеликоптер, остави значима следа и извън игрището.
Там, където битката за надмощие в света на бизнеса е ожесточена, Брайънт се доказа като успял предприемач, умел инвеститор, ментор и пример за подражание, благодарение на своята философия.
Упоритостта и стремежът към знание и развитие го отведоха на място, където малко баскетболисти достигат. Статистика сочи, че до няколко години след приключването на професионалната им кариера 40% от баскетболистите от НБА фалират, но Брайънт взе нещата в свои ръце още преди да се оттегли от спорта.
Той успя да преобразува репутацията си на звезда в баскетбола и използва влиянието си да създава стойност на пазара. Неговото състояние се оценяваше на 600 милиона долара, като имаше инвестиции в десетки компании като Fortnite - създателят на Epic Games, компанията за цифрови разплащания Klarna и фирмата за домакински продукти The Honest Company.
Философията на победител
Брайънт казваше, че следва принципи, които да го направят "най-добата версия на себе си". Той вярваше в здравата работа, дисциплината и раздаването на 100% на игрището и извън него. За него всеки ден беше възможност да се учи, като водещо в живота му беше определянето на ясни цели, които да следва.
"Всичко, което правех, беше, за да науча как да стана по-добър баскетболист. Когато имаш тази гледна точка, светът буквално се превръща в твоя библиотека, за да ти помогне да станеш по-добър. Знаейки това, което искаш, светът ти дава точна информация, защото ти знаеш какво търсиш", каза Брайънт в една от мотивационните си речи.
С ясна цел да навлезе в света на бизнеса легендарният състезател проби като съосновател във фонда за рисков капитал Web.com през 2013 г. В допълнение американецът направи милиони долари от инвестицията си в спортната напитка Body Armor, която през 2018 г. повиши финансовата си оценка, като продаде дял на гиганта "Кока кола".
Две години по-рано Брайънт основа Granity Studios - компания, която се фокусира върху създаването на кратки видео истории, свързани със спорта. Чрез нея той използва обяснението си в любов към баскетбола послужи за вдъхновение за късометражната анимация "Скъпи баскетбол" (Dear Basketball), която беше отличена с "Оскар".
В основата на идеите на Брайънт бяха и усилията му да разшири влиянието на НБА в Китай с пускането на телевизионни поредици в ефир. Той се включи още в рекламни клипове за "Макдоналдс", "Спрайт", "Нинтендо" и Турските авиолинии.
"Това, което правя, е да се уверя, че хората, които наемам, се предизвикват, за да свършат най-добрата работа, която си мислят, че биха могли. Ако имаме проект и кажете, че можете да го направите, това не е проектът, който искаме. Проектът, свързван с думите "не знам как да го анимиран", "не знам как да напиша тази история" или "не знам как да го направя" - това се нещата, които търсим. Защото през любопитството достигаш до ниво, което не си мислил за възможно", казваше легендарният баскетболист за сферата на бизнеса.
Брайънт вярваше, че ставането в 4 часа и медитацията сутрин ще му даде възможност да работи повече и да вземе преднина пред конкурентите си. Той често казваше, че човек трябва да следва страстта си, да усъвършенства слабите си места, като се учи от грешките и да даде най-доброто, на което е способен.
"Трябва да си честен към себе си. Ако се събудиш сутринта и ако не ти се работи, тогава прави нещо друго. Това са трудни решения, но когато ги направиш, ще видиш, че наградата ще дойде. Най-добрият начин да докажеш цената си е да работиш, да се учиш и попиваш като гъба знания. Винаги трябва да искаш да надминеш потенциала си. Дори да не можеш да го повярваш, трябва да работиш повече от това", казваше Брайънт.

Петкратният шампион в НБА беше известен с прякора си Черната мамба, като започва да изгражда марката си в началото на партньорството си с "Найки". Той подписа договор с американската компания през 2003 г. заедно с други влиятелни фигури като Леброн Джеймс и Кармело Антъни.
С успехите на Брайънт дойде и развитието в партньорството с "Найки", като централно място заеха множеството линии за обувки и екипировка на баскетболиста. То се простира до основаването на мечтаната "Мамба лига" за момчета и момичета и академията в Лос Анджелис.
Брайънт държеше много на семейството си, което определяше като най-хубавото нещо в живота си. С поведението си той се опитваше да бъде пример, като научи децата си да се трудят за мечтите.
"Мечтите трябва да са чисти. Изглежда, че колкото по-зрели ставаме, толкова сме по-отговорни към мечтите си. За нас като родители всичко опира до това, да запазим мечтите и въображението си. Тук се крие разковничето. Когато го направим, светът изглежда пълен с възможности", казваше Брайънт.