Философията, която превърна Кобе Брайънт от легенда в спорта до успешен бизнесмен

Философията, която превърна Кобе Брайънт от легенда в спорта до успешен бизнесмен

Философията, която превърна Кобе Брайънт от легенда в спорта до успешен бизнесмен
Associated Press
За 20 години на баскетболното игрище Кобе Брайънт се превърна в легенда. Уменията му в спорта бяха вдъхновение за мнозина, но американецът, който загина в катастрофа с хеликоптер, остави значима следа и извън игрището.
Там, където битката за надмощие в света на бизнеса е ожесточена, Брайънт се доказа като успял предприемач, умел инвеститор, ментор и пример за подражание, благодарение на своята философия.
Упоритостта и стремежът към знание и развитие го отведоха на място, където малко баскетболисти достигат. Статистика сочи, че до няколко години след приключването на професионалната им кариера 40% от баскетболистите от НБА фалират, но Брайънт взе нещата в свои ръце още преди да се оттегли от спорта.
Той успя да преобразува репутацията си на звезда в баскетбола и използва влиянието си да създава стойност на пазара. Неговото състояние се оценяваше на 600 милиона долара, като имаше инвестиции в десетки компании като Fortnite - създателят на Epic Games, компанията за цифрови разплащания Klarna и фирмата за домакински продукти The Honest Company.
Философията на победител
Брайънт казваше, че следва принципи, които да го направят "най-добата версия на себе си". Той вярваше в здравата работа, дисциплината и раздаването на 100% на игрището и извън него. За него всеки ден беше възможност да се учи, като водещо в живота му беше определянето на ясни цели, които да следва.
"Всичко, което правех, беше, за да науча как да стана по-добър баскетболист. Когато имаш тази гледна точка, светът буквално се превръща в твоя библиотека, за да ти помогне да станеш по-добър. Знаейки това, което искаш, светът ти дава точна информация, защото ти знаеш какво търсиш", каза Брайънт в една от мотивационните си речи.
С ясна цел да навлезе в света на бизнеса легендарният състезател проби като съосновател във фонда за рисков капитал Web.com през 2013 г. В допълнение американецът направи милиони долари от инвестицията си в спортната напитка Body Armor, която през 2018 г. повиши финансовата си оценка, като продаде дял на гиганта "Кока кола".
Две години по-рано Брайънт основа Granity Studios - компания, която се фокусира върху създаването на кратки видео истории, свързани със спорта. Чрез нея той използва обяснението си в любов към баскетбола послужи за вдъхновение за късометражната анимация "Скъпи баскетбол" (Dear Basketball), която беше отличена с "Оскар".
В основата на идеите на Брайънт бяха и усилията му да разшири влиянието на НБА в Китай с пускането на телевизионни поредици в ефир. Той се включи още в рекламни клипове за "Макдоналдс", "Спрайт", "Нинтендо" и Турските авиолинии.
"Това, което правя, е да се уверя, че хората, които наемам, се предизвикват, за да свършат най-добрата работа, която си мислят, че биха могли. Ако имаме проект и кажете, че можете да го направите, това не е проектът, който искаме. Проектът, свързван с думите "не знам как да го анимиран", "не знам как да напиша тази история" или "не знам как да го направя" - това се нещата, които търсим. Защото през любопитството достигаш до ниво, което не си мислил за възможно", казваше легендарният баскетболист за сферата на бизнеса.
Брайънт вярваше, че ставането в 4 часа и медитацията сутрин ще му даде възможност да работи повече и да вземе преднина пред конкурентите си. Той често казваше, че човек трябва да следва страстта си, да усъвършенства слабите си места, като се учи от грешките и да даде най-доброто, на което е способен.
"Трябва да си честен към себе си. Ако се събудиш сутринта и ако не ти се работи, тогава прави нещо друго. Това са трудни решения, но когато ги направиш, ще видиш, че наградата ще дойде. Най-добрият начин да докажеш цената си е да работиш, да се учиш и попиваш като гъба знания. Винаги трябва да искаш да надминеш потенциала си. Дори да не можеш да го повярваш, трябва да работиш повече от това", казваше Брайънт.
Философията, която превърна Кобе Брайънт от легенда в спорта до успешен бизнесмен
Associated Press
Петкратният шампион в НБА беше известен с прякора си Черната мамба, като започва да изгражда марката си в началото на партньорството си с "Найки". Той подписа договор с американската компания през 2003 г. заедно с други влиятелни фигури като Леброн Джеймс и Кармело Антъни.
С успехите на Брайънт дойде и развитието в партньорството с "Найки", като централно място заеха множеството линии за обувки и екипировка на баскетболиста. То се простира до основаването на мечтаната "Мамба лига" за момчета и момичета и академията в Лос Анджелис.
Брайънт държеше много на семейството си, което определяше като най-хубавото нещо в живота си. С поведението си той се опитваше да бъде пример, като научи децата си да се трудят за мечтите.
"Мечтите трябва да са чисти. Изглежда, че колкото по-зрели ставаме, толкова сме по-отговорни към мечтите си. За нас като родители всичко опира до това, да запазим мечтите и въображението си. Тук се крие разковничето. Когато го направим, светът изглежда пълен с възможности", казваше Брайънт.