Да конкурираме "Амазон" и "Нетфликс": планът на "Барселона" за своя продукция

Да конкурираме "Амазон" и "Нетфликс": планът на "Барселона" за своя продукция

Да конкурираме "Амазон" и "Нетфликс": планът на "Барселона" за своя продукция
Reuters
"Барселона" ще опита да превърне продуцентската си къща Barca Studios в източник на приходи, с които бавно да започне да изплаща огромните си дългове. Това съобщава 2Playbook, разглеждайки цялостната стратегия на каталунците за развитие на тяхната дигитална платформа.
Екипът на президента Жоан Лапорта представи продуцентската къща като проект, който може да увеличи популярността на клуба и да докара още финанси. Въпреки това Barca Studios беше посрещната и със скептицизъм в други сфери.
"Сега ще се конкурираме с "Амазон" и "Нетфликс", въпреки че те имат много повече ресурси от нас. Може да направиш наистина много проекти и документални поредици с такава продуцентска къща, но няма да спечелиш повече от 15-20 милиона евро годишно", коментира източник, близък до каталунците.
Според 2Playbook Лапорта планира да продаде дял от продуцентската къща срещу 50 млн. евро, а инвеститорът ще вложи още 50 милиона за развитие на продукции. Такава е визията на президента на каталунците за изплащане на част от задълженията.
Още през декември 2020 г. от 2Playbook съобщиха, че Barca Studios генерира приходи от над 30 милиона евро. Финансовият доклад показа, че печалбата преди плащането на данъци и лихви е 17 милиона евро.
Запознати твърдят, че идеята на "Барселона" е да създаде своя поредица, подобна на документалните филми, които "Амазон" и "Нетфликс" направиха за редица футболни клубове като "Ювентус", "Манчестър сити", "Борусия" (Дортмунд) др. Правейки го чрез своя продуцентска компания, каталунците ще избегнат предоставянето на правата на трета страна, както и няма да разделят приходите.
Въпреки всичко това "Барселона" остава с огромни дългове. В началото на 2021 г. беше съобщено, че те нарастват до 1.173 млрд. евро. Загубата, която клубът регистрира за 2020-2021 г., е 481 милиона евро.