С мисъл за женския футбол: ФИФА променя стратегията си за спонсорство

С мисъл за женския футбол: ФИФА променя стратегията си за спонсорство

null
Associated Press
null
Световната футболна федерация (ФИФА) ще преструктурира начина, по който преговаря за спонсорство, за да даде възможност на марките да се асоциират конкретно с женските турнири. Чрез него организацията ще се опита да повиши още популярността на женския футбол, както и на електронните спортове.
Преустройството изглежда разумно, тъй като би трябвало да повиши привлекателността на организацията за по-широк кръг международни компании. В същото време трябва да спомогне за по-нататъшното ускоряване на развитието на два бързоразвиващи се клона на спорта.
Женският футбол е сред областите, които ФИФА иска да развива най-много. Скорошно проучване във Великобритания и още пет големи пазара показа, че интересът към женския футбол се увеличава.
Другата причина за промяна в стратегията е чиста необходимост. В последните години приходите на ФИФА от спонсорство не отбелязват особен ръст, а ръководството среща проблеми в този аспект след скандалите в края на ерата "Сеп Блатер".
От маркетинг ФИФА генерира 1.66 млрд. долара за периода 2015 - 2018 - цикълът между световните първенства. Това почти не се различава от 1.63 млрд., спечелени между 2011 и 2014 г.
Преразгледаният бюджет за 2019 - 2022, който беше оповестен през юни 2020 г., предвижда маркетинговите права да достигнат малко под 1.77 млрд. долара. Ръстът обаче не може да бъде сравняван с този на други организации като Международния олимпийски комитет (МОК).
Най-големите приходи, които ФИФА генерира, са от телевизионни права - 3.13 млрд. долара за периода 2015 - 2018.