С мисъл за женския футбол: ФИФА променя стратегията си за спонсорство

Световната футболна федерация (ФИФА) ще преструктурира начина, по който преговаря за спонсорство, за да даде възможност на марките да се асоциират конкретно с женските турнири. Чрез него организацията ще се опита да повиши още популярността на женския футбол, както и на електронните спортове.
Преустройството изглежда разумно, тъй като би трябвало да повиши привлекателността на организацията за по-широк кръг международни компании. В същото време трябва да спомогне за по-нататъшното ускоряване на развитието на два бързоразвиващи се клона на спорта.
Женският футбол е сред областите, които ФИФА иска да развива най-много. Скорошно проучване във Великобритания и още пет големи пазара показа, че интересът към женския футбол се увеличава.
Другата причина за промяна в стратегията е чиста необходимост. В последните години приходите на ФИФА от спонсорство не отбелязват особен ръст, а ръководството среща проблеми в този аспект след скандалите в края на ерата "Сеп Блатер".
От маркетинг ФИФА генерира 1.66 млрд. долара за периода 2015 - 2018 - цикълът между световните първенства. Това почти не се различава от 1.63 млрд., спечелени между 2011 и 2014 г.
Преразгледаният бюджет за 2019 - 2022, който беше оповестен през юни 2020 г., предвижда маркетинговите права да достигнат малко под 1.77 млрд. долара. Ръстът обаче не може да бъде сравняван с този на други организации като Международния олимпийски комитет (МОК).
Най-големите приходи, които ФИФА генерира, са от телевизионни права - 3.13 млрд. долара за периода 2015 - 2018.