По примера на Леброн Джеймс: Осака създаде своя спортна агенция

Носителката на четири титли от Големия шлем Наоми Осака напусна спортната агенция IMG, за да създаде своя собствена. Това съобщи пред "Ройтерс" дългогодишният мениджър Стюърт Дугид, който е партньор на японката в това начинание.
Двамата са обсъдили това още по време на олимпийските игри в Токио през 2021 г.
Компанията, която Дугид и Осака са създали, ще се казва Evolve. Тя ще бъде "малка бутикова агенция по поръчка", обяви мениджърът пред "Ройтерс".
"С Наоми коментирахме подобна идея и бизнес модел по пример на нейните ментори Кобе Брайънт и Леброн Джеймс. И решихме - защо една жена да не направи същото като тях", коментира Дугид.
Двамата баскетболисти създадоха свои собствени агенции, които да се грижат за имиджовите им права, както и за подписването на спонсорски договори. По думите на Дугид намеренията на Осака са да създаде бранд, а не просто да се цели в краткосрочни печалби.
Бившата №1 беше първата тенисистка от Япония, която достигна до титла от Големия шлем. Осака натрупа огромна популярност, която ѝ спечели десетки спонсорски договори. В последните години японката изпитва проблеми на корта и извън него, като открито повдигна въпроса за психическото здраве на спортистите.
В сряда Осака публикува в "Туитър" компилация от клипове от ранните дни на своята кариера, в които обсъжда стремежите си за успехи в тениса: "Хей, момиче, изминала си дълъг път и въпреки че имаше някои неравности по пътя, надявам се да знаеш, че се справяш невероятно."
В един от клиповете тя дори обсъжда какво би могла да прави, ако не беше тенисистка. "Просто обичам спорта, така че може би щях да бъда нещо като агент в крайна сметка", казва тя.