Футболният съюз се насочва към блокчейн и нови технологии, за да привлече феновете

Футболният съюз се насочва към блокчейн и нови технологии, за да привлече феновете

Футболният съюз се насочва към блокчейн и нови технологии, за да привлече феновете
bfunion.bg
Българският футболен съюз (БФС) обяви, че се насочва към дигитализация в общуването с привържениците. Организацията обяви, че е сключила петгодишен договор швейцарския доставчик на иновативни технологични решения в сферата на спорта BLOCKSPORT AG.
Президентът на БФС Борислав Михайлов смята, че "нашият проект е крайъгълен камък в тази част на Европа". "Това не просто ще ни издигне на друго ниво, но и ще ни помогне да привлечем инвестиции във футболната индустрия и в спорта като цяло", заяви той и благодари на екипа си за работата по проекта в последната година.
БФС посочва, че ще изгради цялостна дигитална екосистема - със специално приложение за запалянковците, фен-токени и NFT-платформа. "Революционната стъпка ще даде възможност за използването на всички възможности на блокчейн технологиите и токенизацията в подкрепа на българския футбол и българския спорт като цяло. Редица клубове вече са се възползвали от дигиталните иновации, но това е първият случай, в който всички услуги са взаимносвързани и обединени под една шапка", пишат от БФС.
Според информацията целта е да бъдат разработени дигитални начини запалянковците да бъдат по-ангажирани с националния отбор,. Началото ще бъде дадено с приложение за привърженици, а след това ще се пуснат NFT продукти (оригинални елемeнти - снимки, видео и други цифрови файлове за колекционери), както фен токени на националния отбор, които ще дават възможност на фенове да ползват специални предложения.
Ходът на БФС идва в момент на напрежение около организацията и множество критики от страна на запалянковците заради резултатите на националния отбор.
"Изключително съм горд от факта, че Българският футболен съюз е първата федерация с напълно завършена дигитална екосистема. Това ще помогне не само на националния ни отбор, но и на елитните ни клубове и на запалянковците. Често четем информации за американски, английски и немски първенства и федерации, които обявяват подобни търговски партньорства и добавят допълнителна стойност към така или иначе развития си спорт. Убеден съм обаче, че нашият проект е крайъгълен камък в тази част на Европа - регион, който традиционно произвежда таланти и добър футбол", казва Михайлов.
Изпълнителният директор и съосновател на BLOCKSPORT Владимир Люлка вярва, че проектът ще е за пример за цялата спортна индустрия и "съм убеден, че ще видим конкретните резултати в следващите седмици и месеци".
До момента основаната през 2019 г. BLOCKSPORT е работила с "Емполи", "Динамо" (Киев), баскетболните "Партизан" и "Арис" и други.