Шал, който улавя емоциите: как "Сити" използва технологии за връзка с феновете

Шампионът във Висшата лига "Манчестър сити" обяви, че ще използва нов фенски артикул, за да разбира по-добре своите запалянковци и да усеща техните емоции. Това ще става чрез т.нар. свързан шал.
На практика обикновените шалове в синьо и бяло, които се продават в магазините на "гражданите", ще могат да проследяват емоциите, физиологията и движението на привържениците, които гледат мачовете от трибуните.
Шалът е разработен от агенция Octagon заедно с технологичния партньор на клуба Cisco и използва биосензор EmotiBit. Той е разположен на врата, за да улови четири основни потока от анонимни данни - сърдечната честота, дишането, насищането с кислород и нивата на хидратация.
В същото време акселерометърът измерва движението и активността.
От "Сити" и двете компании обясняват, че всичко това може да бъде събрано и от смарт часовници или гривни, но "носенето на шал за футболните фенове е нещо символично".
Технологията вече е била тествана в последните мачове от миналия сезон, а сега се очаква масово пускане в продажба на новите шалове.
"В "Манчестър сити" продължаваме да изследваме най-новите технологии, за да предоставим висококачествени изживявания на феновете и да ги доближим до клуба. Шалът е емблематичен артикул, който футболните фенове по целия свят притежават и носят, за да покажат своята страст и подкрепа, а тази последна дейност със Cisco е иновативен, нов начин да съберем феновете заедно и да се свържем с тях по нов и вълнуващ начин", казва Нурия Таре, главен маркетинг директор.