Кристиано Роналдо оглави класация за спортисти с най-голям маркетингов потенциал

Кристиано Роналдо оглави класация за спортисти с най-голям маркетингов потенциал

Кристиано Роналдо оглави класация за спортисти с най-голям маркетингов потенциал
Reuters
Кристиано Роналдо е спортистът с най-голям маркетингов потенциал, оглавявайки класацията на SportsPro за 2022 г. Това показва списъкът, който агенцията изготвя, представяйки 50-те имена в спорта, които са най-привлекателни за спонсорите и имат най-голямо влияние.
Португалецът, който има големи трудности на терена в последните два сезона, откакто се върна в "Манчестър юнайтед", е най-следеният спортист в социалните мрежи.
Класацията на SportsPro за тези с най-голям маркетингов потенциал се формира от три фактора: сила на бранда, аудитория, до която достига, както и икономически ефект. Роналдо събира сбор от 91.1 точки от 100 възможни.
Той има 50 от 50 на база на аудиторията и 30 от 30 за икономически ефект. Силата на бранда е 11.21 от 20.
Португалецът изпреварва Серена Уилямс (67.99), седемкратният световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън (64.58), Леброн Джеймс (58.5) и Лионел Меси (53.27), които са в Топ 5.
В първата десятка има четири жени, а в Топ 20 те са общо осем. Далеч назад в списъка за настоящият световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен (33-ти) и Новак Джокович (46-ти). Сърбинът е дори зад прекратилия кариерата си Роджър Федерер (23-ти).
През 2021 г. Григор Димитров заемаше 19-то място в класацията, но сега е извън първите 50.
Топ 20
1. Кристиано Роналдо, 2. Серена Уилямс, 3. Люис Хамилтън, 4. Леброн Джеймс, 5. Лионел Меси, 6. Наоми Осака, 7. Вират Коли (крикет), 8. Алекс Морган (футбол), 9. Сам Кър (футбол), 10. Том Брейди, 11. Симон Байлс (спортна гимнастика), 12. Ема Радукану, 13. Алексия Путеяс (футбол), 14. Стеф Къри, 15. Симона Халеп, 16. Рафаел Надал, 17. Неймар, 18. Мохамед Салах, 19. Килиан Мбапе, 20. Рохит Шарма (крикет).