Моторните спортове са сред най-успешните в популяризирането на спонсорите си

Моторните спортове са третият най-ефективен и предпочитан начин за популяризирането на спонсорите в САЩ. Това показва проучване за американския пазар от базираната в Чикаго маркетингова агенция REvolution.
Според него моторните спортове изместват други традиционни за американците като хокей на лед и бейзбол.
На първите две места са най-известните спортове в САЩ - американски футбол и баскетбол.
Лигите по бейзбол (Мейджър лийг бейзбол, МЛБ) и хокей на лед (Националната хокейна лига, НХЛ) са сред четирите големи в страната заедно с Националната футболна лига (НФЛ) и Националната баскетболна асоциация (НБА).
От проучването, проведено сред 1000 спортни фенове в САЩ, 10.7% смятат, че моторните спортове са най-ефективни в популяризирането на спонсорите си, в сравнение с 48.1% за футбола и 14.1% за баскетбола.
Причината моторните спортове да са в челото е, че феновете смятат, че когато дадена компания е официален спонсор на спорта, е по-вероятно да купуват нейните продукти. Голяма част от спонсорите са технологични компании.
В последните години моторните спортове придобиха още по-голяма популярност в САЩ. Това се дължи и на разрастването на Формула 1, която се възползва от поредицата на "Нетфликс" Drive to Survive. Благодарение на нея фенската база се увеличи.
По отношение на спонсорите обаче американските компании засега предпочитат Наскар, която остава №1 сред предпочитанията и на феновете.
От друга страна, 62 процента от феновете смятат, че моторните спортове не могат да съществуват без спонсори.