Клубовете от Висшата лига доминират в спонсорските договори в европейския футбол

Клубовете от Висшата лига доминират в спонсорските сделки в европейския футбол през сезон 2022/2023 г., като английското първенство има средно почти 60 партньорства. Това показва проучване на платформата SponsorUnited.
Докладът на фирмата се казва European Football Report 2022-2023 и в него са анализирани хиляди брандове и публикации в социалните мрежи на повече от 100 играчи във Висшата лига, Ла Лига, Бундеслигата, Серия А и Лига 1. Проучването установява, че броят на спонсорските сделки през миналия сезон за отборите от Висшата лига на Англия се е увеличил с повече от 30% на годишна база.
В петте наблюдавани лиги броят на марките се е увеличил с десет процента, а броят на партньорствата е рекорден и почти достига 5000 сделки. Това представлява ръст с 13% на годишна база.
Във Висшата лига "Нюкасъл" и изпадналият "Лийдс" са с най-много партньорства.
"Кока-Кола" беше класирана като най-големия спонсор през миналия сезон, като се похвали с 47 активни партньорства в първенствата. Sorare и EA Sports, които спонсорират Висшата лига, имат съответно 24 и 22 партньорства. Букмейкърът Betway и както и Socios са съответно с 22 и 20 сделки.
SponsorUnited допълва, че шест от десетте най-големи марки са имали спонсорско присъствие във всичките пет европейски лиги - отличие, постигнато от по-малко от 0,3% от марките, участващи в спонсорството на европейския футбол.
Строителните и индустриалните марки се оказаха най-големите инвеститори с 622 сделки. В проучването обаче се отбелязва, че технологичните компании, които са вторите по големина инвеститори с 338 сделки, предпочитат да работят с големи клубове. Всъщност тези клубове, сред които "Манчестър сити", "Манчестър юнайтед", "Реал" (Мадрид), "Милан", "Интер", "Ювентус" и ПСЖ, надхвърлят средния показател за лигата, когато става въпрос за технологични сделки.

Само във Висшата лига нападателят на "Тотнъм" Сон Хюн-Мин е играчът с най-много спонсорски сделки - 13. Той обаче е едва пети в топ 5 първенствата. Неймар и Лионел Меси, които вече не са част от ПСЖ, са били първи и втори за миналия сезон с 31 и 30 спонсора.
"Спорт, който от десетилетия привлича вниманието на световната общественост, европейският футбол предоставя централизирана възможност на марките да достигнат до потребителите по целия свят", каза Боб Линч, основател и главен изпълнителен директор на SponsorUnited.
"Най-големите първенства на континента са сред най-гледаните спортни събития на планетата. По-голямата популярност и разпознаваемост на клубовете и играчите в САЩ води и до още по-голямо изживяване за партньорите на техните марки и можем да видим признанието на стойността, тъй като сделките с марки достигнаха рекордно високи стойности тази година; марките, които не инвестират в тези лиги, пропускат огромни възможности за изява."