НБА търси 75 милиарда долара от следващия си договор за телевизионно излъчване

Националната баскетболна асоциация (НБА) се подготвя за следващия търг за вътрешните си права за излъчване. Следващият цикъл започва от сезон 2025-2026, като лигата иска значително увеличение на приходите.
Според няколко издания в САЩ лигата се стреми към огромна сделка на стойност 75 млрд. долара.
Това е с повече от три пъти по-висока сума от това, което НБА получава в момента за своите права. Настоящият договор е на стойност 24 милиарда долара и беше подписан през 2014 г.
Според телевизията CNBC лигата би искала да има не повече от три медийни партньора в следващия цикъл на вътрешно излъчване. По последна информация сред заинтересованите страни е стрийминг услугата "Нетфликс".
Досегашните оператори ESPN и Warner Bros Discovery (WBD) желаят да подновят сделките си с лигата, като и двете имат ексклузивни прозорци за преговори, които изтичат през 2024 г. Междувременно NBC сигнализира за намерението си да наддава за правата.
"Епъл", "Амазон" и "Гугъл" също са споменавани в различни информации. НБА обмисля да разработи специален пакет от мачове за стрийминг, който да ѝ помогне да постигне целите си за приходи и да гарантира, че ще достигне до по-млада аудитория. През 2022 г. Front Office Sports съобщи, че лигата иска да си осигури 1 млрд. долара за стрийминг правата си.
Други две от големите спортни лиги в САЩ - по американски футбол (Националната футболна лига НФЛ) и бейзбол (Мейджър лийг бейзбол) успешно разшириха съответните си партньорски договори чрез навлизане на стрийминг платформите.
За НБА първата стъпка към това е намаляване на партньорите, които са по-голям брой в момента.