Игра на сигурно или своя платформа: италианските клубове решават за телевизионните права

Представители на футболните клубове в Серия А ще проведат важна среща в понеделник, която е свързана с телевизионните права на италианското първенство. Пред тях стои избор дали да играят на сигурно, както досега, или да рискуват със създаване на свой собствен проект.
Представители на клубове и лигата съобщиха, че ще се решава дали да се подкрепи предложението за продажба на телевизионните права на стойност 4.5 млрд. евро за пет години.
Това е значително по-малко от цитираната преди пет месеца сума от 7 милиарда евро.
Другата опция пред клубовете е да заложат на създаване на собствена медийна платформа за разпространение на футболни мачовe.
Телевизионните права са ключов източник на приходи за отборите от Серия А. От години италианското първенство изостава по този показател спрямо останалите големи лиги в Европа, най-вече английската Висша лига и испанската Ла Лига.
След четиримесечни преговори настоящият притежател на основните права DAZN е представил оферта на стойност 700 млн. евро за излъчване на всички мачове от Серия А в Италия за петте сезона до 2028-2029 г., съобщиха двама запознати източници.
Според същите източници Sky Italia е предложила около 200 млн. евро за съвместно излъчване на три от десетте мача от Серия А на ден. Новите договори трябва да влязат в сила от следващия сезон.
И двете предложения са леко подобрени в сравнение с предишните оферти. Когато се включат някои променливи компоненти, офертите са близки до общата стойност на настоящите сделки на стойност 930 млн. евро.
Въпреки това някои от клубовете запазват съмненията си относно офертата и биха искали лигата да продължи с алтернативен план за стартиране на собствен медиен бизнес с подкрепата на финансови инвеститори.
Стартирането на платформа за телевизионни стрийминг услуги за излъчване на мачове би било първото подобно начинание в Европа.
Лигата вече е получила предложения от инвестиционни фирми и фондове за дялово участие, които искат да си партнират със създаването на медийна платформа. Също така и за стартиране на абонаментна услуга за излъчване на видео на живо, управлявана от лигата.