"Други се измъкнаха": Хамилтън призова за повече проверки след наказание

Люис Хамилтън призова за по-честна система за проверки във Формула 1 след състезания, след като беше дисквалифициран от Гран при на САЩ заедно с Шарл Льоклер ("Ферари") заради нарушение на изискванията. Пилотът на "Мерцедес" загуби второто си място, а Льоклер беше дисквалифициран от шестото, тъй като в болидите и на двамата бяха износени дървените контролни планки, сложени на пода, което е нарушение на правилника.
И двата отбора приеха наказанието и заявиха, че не са имали достатъчно време за подготовка заради това, че имаше само една тренировка, тъй като се проведе и спринт.
Хамилтън посочи, че само четири от общо 15 финиширали болида са били проверени за подобно нарушение. Той заяви, че е имало и други, които са щели да бъдат наказани, ако бяха проверени.
"Тествали са четири болида, 50% не са минали проверката. А имам информация, че други също са били нелегални, но на тях им се размина. От различни източници чух, че много коли, които не са били проверени, също не са отговаряли на правилата. Състезавам се от 16 години, имало е много сценарии, в които някой се измъква, а друг е наказан, защото не е имал късмет и е бил проверен. Трябва да има по-добра структура за проверки, за да е честно", каза Хамилтън преди Гран при на Мексико.

Хамилтън и Льоклер бяха дисквалифицирани от Гран при на САЩ
Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) обясни, че определен брой болиди се проверяват за различни неща след състезание, но допълни, че заради ограниченото време заради пътувания и програма не е възможно да се провери всеки болид за еднакво нарушение.
Другите два проверени болида бяха на Макс Верстапен ("Ред бул") и Ландо Норис ("Макларън"). Според Верстапен причината за нарушението е в спринта и липсата на време за тренировки. Световният шампион обаче посочи, че щом болидите на Хамилтън и Льоклер са в нарушение, то почти сигурно същото важи за съотборниците им Джордж Ръсел и Карлос Сайнц, които обаче получиха повече точки след наказанието им.
"Ако провериш едната кола от отбор и тя не е по правилата, трябва да провериш и другата, защото обикновено настройките са еднакви", каза Верстапен.
Норис е на същото мнение: "Малко вероятно е два болида от един отбор да са различни. Ако едната кола е в нарушение, има голям шанс и другата да е."