Ефектът Тейлър Суифт: как Супербоул печели от връзката на американската певица със спортист

Ефектът Тейлър Суифт: как Супербоул печели от връзката на американската певица със спортист

Ефектът Тейлър Суифт: как Супербоул печели от връзката на американската певица със спортист
Reuters
Ще успее ли певицата Тейлър Суифт да присъства на Супербоул и дали нейният приятел Травис Келси (състезател на "Канзас сити чийфс") ще падне на колене, предлагайки ѝ брак. Това са сред основните теми преди най-големия мач за годината в американския футбол.
Супербоул, който е централно събитие не само в Националната футболна лига (НФЛ), но и в американската култура, е променен в последната година именно заради поп певицата. В САЩ дори вече се говори за ефекта Суифт.
Най-голямото спортно събитие в САЩ е в нощта на 11 срещу 12 февруари (неделя срещу понеделник), но темите около двубоя между "Канзас сити чийфс" и "Сан Франциско 49ърс" остават на заден план именно заради приятелката на Травис Келси. Макар да е спорно дали повече хора определят Суифт за приятелката на Келси, или Келси за приятеля на много по-популярната певица.
"Хората се интересуват от това дали Тейлър Суифт ще бъде на Супербоул сякаш повече, отколкото за самия мач. Тя вече има огромно влияние върху една индустрия, която е емблематична", написа "Форбс" и припомни, че певицата има четири концерта в Токио от 7 до 10 февруари, като не е ясно дали ще успее да пристигне навреме в Лас Вегас, където ще се проведе срещата.
Да преобразиш една индустрия
"Където и да отиде Тейлър Суифт, тя привлича внимание. Затова нейното присъствие на мачове по американски футбол веднага беше забелязано и отбелязано", написа списание "Пийпъл".
Певицата се появи за пръв път на мач на отбора на Травис Келси през септември 2023 г. и в началото просто се смяташе, че тя симпатизира на отбора или е получила покана. По-късно стана ясно, че Суифт е започнала да излиза с Келси, а ефектът върху американския футбол се оказа огромен.
НФЛ съобщи, че гледаемостта на мачовете сред жените се е увеличила драстично. В групата между 12 и 17 години се наблюдава ръст от 53 процента, над 35 години 34%, а 18 и 24 години - 24 процентно увеличение на женската аудитория.
Освен това неделен мач, на който Суифт присъстваше и беше показана десетки пъти от камерите, е имал аудитория от 27 милиона души и стана най-гледаният от миналогодишния Супербоул насам.
Суифт се появи за пръв път на мач на Келси през септември 2023 г., а през този сезон присъства на общо 12 мача на "Канзас сити чийфс".
USA Today Network via REUTERS
Суифт се появи за пръв път на мач на Келси през септември 2023 г., а през този сезон присъства на общо 12 мача на "Канзас сити чийфс".
Всичко това се отрази и върху самия Келси, като НФЛ отчете, че продажбите на неговия екип с №87 са скочили с 400%.
"Мисля, че за американския футбол присъствието на Тейлър Суифт е страхотно. Виждам, че медиите вече говорят за ефекта Суифт. Тя ангажира много млади фенове, нова аудитория, те се питат защо е на мач в НФЛ, какъв е този спорт и други", каза комисионерът на НФЛ Роджър Гудъл, който също потвърди, че телевизионите рейтинги са по-високи.
За привличането на все по-млада аудитория написа и Washington Post, обяснявайки, че дъщерите на феновете на американския футбол вече проявяват интерес към спорт заради Суифт.
Суифт и Супербоул
Мачът за титлата в НФЛ Супербоул е не само спортно събитие, а ежегодна проява с голямо значение за американците. Покрай него се правят какви ли не залози, а тази година има и такъв дали любовната история между Келси и Суифт ще продължи с предложение за брак след края на двубоя пред хиляди зрители на стадиона в Лас Вегас.
Извън екзотичните залози рекламни специалисти вече започват да изследват ефекта на Суифт върху НФЛ и смятат, че това ще се види главно на Супербоул.
Рекламите в мача са си изградили реноме на събитие в самото събитие. Много често те са чакани със същия интерес, както и самата среща. Средната сума за 30-секунден клип е 7 милиона долара.
През тази година се забелязва, че сред рекламодателите в Супербоул се завръщат брандове за красота и грижа за здравето. Две от тях ще дебютират, а третата се завръща след дълго отсъствие.
Ефектът Тейлър Суифт: как Супербоул печели от връзката на американската певица със спортист
USA Today Network via REUTERS
Френската компания "Л'Ореал" (L'Oreal) за пръв път ще рекламира в Супербоул, като нейният 30-секунден клип отбелязва "силата на жените", съобщава Campaign.
Друга козметична компания, която има своя реклама е e.l.f. Cosmetics, докато Dove се завръща в Супербоул за пръв път от 18 години. Според марката за лична хигиена новата реклама #KeepHerConfident ще насърчава увереността в тялото на момичетата, "за да продължат да се занимават със спорта, който обичат".
Според експерти това има неоспорима връзка със Суифт.
"Трудно е да се определи дали рекламодателите са купили рекламното си време преди или след като връзката между Тейлър Суифт и Травис Келси стана публично достояние през октомри. Може обаче да се предположи, че тя е имала някакво влияние, за да може компаниите да платят 7 милиона долара за 30-секундни клипове", коментира Мариан Залцман, който следи световните тенденции.
"Честно казано, смятам, че тя (Тейлър Суифт) е най-добрият мост, който рекламодателите имат към жените от всички възрасти - и към мъжете, които пазаруват с тях".