Ефектът Тейлър Суифт: как Супербоул печели от връзката на американската певица със спортист

Ще успее ли певицата Тейлър Суифт да присъства на Супербоул и дали нейният приятел Травис Келси (състезател на "Канзас сити чийфс") ще падне на колене, предлагайки ѝ брак. Това са сред основните теми преди най-големия мач за годината в американския футбол.
Супербоул, който е централно събитие не само в Националната футболна лига (НФЛ), но и в американската култура, е променен в последната година именно заради поп певицата. В САЩ дори вече се говори за ефекта Суифт.
Най-голямото спортно събитие в САЩ е в нощта на 11 срещу 12 февруари (неделя срещу понеделник), но темите около двубоя между "Канзас сити чийфс" и "Сан Франциско 49ърс" остават на заден план именно заради приятелката на Травис Келси. Макар да е спорно дали повече хора определят Суифт за приятелката на Келси, или Келси за приятеля на много по-популярната певица.
"Хората се интересуват от това дали Тейлър Суифт ще бъде на Супербоул сякаш повече, отколкото за самия мач. Тя вече има огромно влияние върху една индустрия, която е емблематична", написа "Форбс" и припомни, че певицата има четири концерта в Токио от 7 до 10 февруари, като не е ясно дали ще успее да пристигне навреме в Лас Вегас, където ще се проведе срещата.
Да преобразиш една индустрия
"Където и да отиде Тейлър Суифт, тя привлича внимание. Затова нейното присъствие на мачове по американски футбол веднага беше забелязано и отбелязано", написа списание "Пийпъл".
Певицата се появи за пръв път на мач на отбора на Травис Келси през септември 2023 г. и в началото просто се смяташе, че тя симпатизира на отбора или е получила покана. По-късно стана ясно, че Суифт е започнала да излиза с Келси, а ефектът върху американския футбол се оказа огромен.
НФЛ съобщи, че гледаемостта на мачовете сред жените се е увеличила драстично. В групата между 12 и 17 години се наблюдава ръст от 53 процента, над 35 години 34%, а 18 и 24 години - 24 процентно увеличение на женската аудитория.
Освен това неделен мач, на който Суифт присъстваше и беше показана десетки пъти от камерите, е имал аудитория от 27 милиона души и стана най-гледаният от миналогодишния Супербоул насам.

Всичко това се отрази и върху самия Келси, като НФЛ отчете, че продажбите на неговия екип с №87 са скочили с 400%.
"Мисля, че за американския футбол присъствието на Тейлър Суифт е страхотно. Виждам, че медиите вече говорят за ефекта Суифт. Тя ангажира много млади фенове, нова аудитория, те се питат защо е на мач в НФЛ, какъв е този спорт и други", каза комисионерът на НФЛ Роджър Гудъл, който също потвърди, че телевизионите рейтинги са по-високи.
За привличането на все по-млада аудитория написа и Washington Post, обяснявайки, че дъщерите на феновете на американския футбол вече проявяват интерес към спорт заради Суифт.
Суифт и Супербоул
Мачът за титлата в НФЛ Супербоул е не само спортно събитие, а ежегодна проява с голямо значение за американците. Покрай него се правят какви ли не залози, а тази година има и такъв дали любовната история между Келси и Суифт ще продължи с предложение за брак след края на двубоя пред хиляди зрители на стадиона в Лас Вегас.
Извън екзотичните залози рекламни специалисти вече започват да изследват ефекта на Суифт върху НФЛ и смятат, че това ще се види главно на Супербоул.
Рекламите в мача са си изградили реноме на събитие в самото събитие. Много често те са чакани със същия интерес, както и самата среща. Средната сума за 30-секунден клип е 7 милиона долара.
През тази година се забелязва, че сред рекламодателите в Супербоул се завръщат брандове за красота и грижа за здравето. Две от тях ще дебютират, а третата се завръща след дълго отсъствие.

Френската компания "Л'Ореал" (L'Oreal) за пръв път ще рекламира в Супербоул, като нейният 30-секунден клип отбелязва "силата на жените", съобщава Campaign.
Друга козметична компания, която има своя реклама е e.l.f. Cosmetics, докато Dove се завръща в Супербоул за пръв път от 18 години. Според марката за лична хигиена новата реклама #KeepHerConfident ще насърчава увереността в тялото на момичетата, "за да продължат да се занимават със спорта, който обичат".
Според експерти това има неоспорима връзка със Суифт.
"Трудно е да се определи дали рекламодателите са купили рекламното си време преди или след като връзката между Тейлър Суифт и Травис Келси стана публично достояние през октомри. Може обаче да се предположи, че тя е имала някакво влияние, за да може компаниите да платят 7 милиона долара за 30-секундни клипове", коментира Мариан Залцман, който следи световните тенденции.
"Честно казано, смятам, че тя (Тейлър Суифт) е най-добрият мост, който рекламодателите имат към жените от всички възрасти - и към мъжете, които пазаруват с тях".