Повече знаменитости, малко политика: какви бяха рекламите в Супербоул LVIII

Кой е големият победител - това е въпросът, който се задава най-често покрай Супербоул. Мачът за титлата в американския футбол (НФЛ) беше белязан от триумф на "Канзас сити чийфс" над "Сан Франциско 49ърс", но по-общият план на успехите невинаги е свързан с резултата от мача.
Повече се говори за рекламите, най-вече защото те са се обособили като самостоятелно шоу в най-чакания ден в американския футбол.
В Супербоул LVIII бяха показани над 80 рекламни клипа, а цената за 30-секундно видео остана непроменена за втора поредна година - 7 милиона долара.

"Канзас" ликува за втора поредна година в Супербоул след драма с продължение
Рекламираха брандове от автомобилната индустрия, хранително-вкусовата, развлекателната, грижа за тялото и още, и още. Компаниите избраха да заложат на развлекателен стил, вместо да се акцентира на сериозни теми или политика.
"Спортът все още е удоволствие за рекламодателите. Във време, в което приходите от линейна реклама намаляват, компаниите знаят, че няма друга възможност за гарантирано достигане до повече хора от Супербоул", коментира главният изпълнителен директор на "Дисни" Боб Айгър.
В опита си да привлекат аудитория големите марки се обърнаха към знаменитости.
Бионсе "счупи" интернет и обратния ефект
Певицата Бионсе се е появявала няколко пъти в Супербоул, включително в шоуто на почивката (два пъти) и като изпълнител на химна на САЩ. Този път обаче тя беше в рекламата на Verizon, с която "счупи" интернет.
Рекламата на Uber Eats (доставка на храна) включваше участие на звездите от сериала "Приятели" Дженифър Анистън и Дейвид Шуймър, както и на семейство Бекъм - Дейвид и Виктория. В забавното видео героите забравят важни неща от живота си, но помнят да си поръчат храна от Uber Eats.
Още актьори от Холивуд участваха в други реклами - Бен Афлек в тази на Dunkin заедно с половинката си Дженифър Лопес. Във видеото с тях бяха Мат Деймън, легендарния играч от НФЛ Том Брейди и рапърът Fat Joe.
T-Mobile например показа големи имена като Брадли Купър, Common, Дженифър Хъдсън, Лора Дърн и звездите от "Костюмари" Гейбриъл Махт и Патрик Джей Адамс. Лионел Меси пък рекламираше бира. В друго видео участваше Арнолд Шварценегер.
Според експерти понякога струпването на много звезди може да има и обратен ефект.
"Преди се появяваше знаменитост, която беше своеобразен говорител на рекламата", казва Джесика Д. Колинс от Brandcenter към Virginia Commonwealth University. "Сега виждаме съвместни участия на известни личности в една и съща реклама, дори когато те нямат абсолютно нищо общо помежду си."
Отчита се и елементът на носталгия, често използван в рекламите на Супербоул.
Някои марки прибегнаха към познати герои в своите реклами. Така Budweiser включи коне и куче в клипа на Clydesdales. Други пък заложиха на стари и изпитани методи, докосващи сърцата на зрителя.
"Всичко старо е пак ново", коментира Кимбърли Уитлър, професор по маркетинг в Darden School of Business към Университета на Вирджиния.
Тя посочи стари успешни реклами от Супербоул или послания, които се завърнаха. Така прозвуча емблематичната песен от "Флашданс", а също така имаше завръщане и на говорещите бебета на ETrade.
Сериозни теми и политика
Няколко други реклами бяха в по-сериозен тон. Фондацията на Робърт Крафт за борба с антисемитизма например пусна реклама с участието на автора на речите на Мартин Лутър Кинг-младши - д-р Кларънс Б. Джоунс.
Тази година в Супербоул се завърна и рекламата He Gets Us. Кампанията, която е подкрепена от група богати християнски дарители, излъчи две реклами по време на мача за титлата в НФЛ.
Традиционно в изборна година, каквато е 2024-та в САЩ, политиката също е застъпена в рекламите на Супербоул. През ноември в страната предстоят президентските избори, но този път политиката беше много малка част от мача за титлата.
Клипът "Американски ценности 2024" показа кандидатурата на Робърт Ф. Кенеди-младши. Наследникът на прочутия род Кенеди се кандидатира като независим, след като направи опит да оспори номинацията на Байдън за Демократическата партия.
Във видеото на кандидата, който е син на американския сенатор Робърт Ф. Кенеди, който беше убит през 1968 г. по време на собствената му кандидатура за президент, се акцентира на наследството на семейството му.