Супербоул LVIII стана най-гледаното събитие в САЩ след кацането на Луната

Супербоул LVIII стана най-гледаното събитие в САЩ след кацането на Луната

Супербоул LVIII стана най-гледаното събитие в САЩ след кацането на Луната
Reuters
Супербоул LVIII е най-гледаното телевизионно предаване на живо в САЩ от 55 години. Победата на "Канзас сити чийфс" срещу "Сан Франциско 49ърс" е била гледана от 123.4 млн. зрители, съобщиха от телевизия CBS, която излъчваше мача.
Така беше подобрен предишният рекорд на НФЛ - от Супербоул през миналата година, когато "Канзас" победи "Филаделфия ийгълс", а мачът беше гледан от 115 млн. зрители.
Според медии в САЩ тазгодишното издание на Супербоул е било най-гледаното телевизионно предаване от е кацането на "Аполо 11" на Луната през 1969 г., когато пред екраните са около 150 милиона зрители.
Мачът беше предаван още от стрийминг платформата Paramount+, от "Univision" на испански, като имаше излъчване и по телевизия Nickleodeon.
Основен принос за покачването на зрителския интерес има и певицата Тейлър Суифт, която беше на трибуните, тъй като има връзка с Травис Келси от "Канзас". Заради Суифт много млади фенове са започнали да гледат НФЛ.
"Тя без съмнение увеличава аудиторията на НФЛ. Тя е страхотно допълнение, тъй като разширява мрежата от зрители", заяви Боб Бакиш, изпълнителен директор на собственика на CBS "Парамаунт глобал".
НФЛ традиционно има висока гледаемост в САЩ. Според CNN през миналата година 93 от топ 100 на най-гледаните телевизионни предавания са били свързани с НФЛ.
Рекламите по време на паузата в Супербоул струваха по 7 млн. долара за 30 секунди.