По-бързо и по-опасно: масово падане на колоездачи повдигна въпрос за бъдещето на спорта

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ужас, какъв малшанс.....
    Стискам палци на момчетата за бързо възстановяване!

    Мараба, С-ДС доносници!
  2. 2 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 404 Неутрално

    "състезанието беше неутрализирано" - човек остава с усещането че състезанието е било сбирка на въоръжени терористи :-/

    slivizasmet.blogspot.com
  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Рацери, сър. И какво ви донесе надпреварата с времето?

    В Нидерландия хората си карт без каски и никой не си чупи гърба. А вие страдайте, като ви е толкоз акъла.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  4. 4 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Огромна тумба колоездачи, каращи гума до гума… Няма как да не стават сакатлъци.

  5. 5 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    Вчера официално откриха надбягването с моторетки!
    Дано поне са се регистрирали за донори.

    Fuck Your Opinion
  6. 6 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 758 Неутрално

    ПОГАЧАР НАМАЗВА.

    А дисковите спирачки не може ли да ги махнат? Дават лъжлива сугурнос и уверенос

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 842 Любопитно

    До коментар [#4] от "Yotce":

    Именно. Като се бутат като овце, ще падат като овце.
    Казвам го условно, защото овцете са 4х4, за разлика от колоездачите.
    Казвам го и като редовен велосипедист, който е падал 1-2 за последните 20 години. НО аз съм велосипедист, а не колоездач, ако схващате разликата.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  8. 8 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#7] от "БМЗ":

    има смисъл да колоездят, плаща им се и то нелошо. Всишчко идва от фирмите и телевизията. Искат екшън и съспенс. Че и на дискови спирачки.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Бързото каране на каквото и да е превозно средство винаги е риск. Затова във всички моторни спортове вече състезателите са екипирани с противопожарно облекло подсигурени с обезопасителни средства. Професионалното колоездене е последният спорт, в който все още такива средства няма. Колоездачите са буквално по трико и нищо повече. Нямат дори налакътници и наколенки. Само каски на главите, за да не загинат от удар в главата. От друга страна повечето състезания имат изчаквания и спускания, което стратегически изисква на спускане колоездачите да използват склона, за да наваксат време без да влагат усилия. Затова вдигат максимална скорост на подобни отсечки. Нужни са промени в организирането на състезанията - когато има подобни бързи отсечки, да се слагат ограждения и звукови/светлинни сигнализации, за да няма падания край пътя, където може да загине човек. И може би е крайно време да се въведат задължителни наколенки, налакътници и някаква форма на раменни протектори като онези в американския футбол. Ако някой падне, да подложи на наколенката или на раменния протектор и така да се предпази от счупване на ключица и фрактури.

    Една от причините за по-бързата скорост на колоезденето днес е ниското тегло на все по-усъвършенстваните велосипеди. Тези велосипеди струват минимум 10 000 евро и са направени от много лек материал, което намалява необходимата изразходвана сила на колоездача и увеличава скоростта му. Може би е време и там да се вземат мерки с увеличаване минималното тегло на велосипеда.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  11. 11 Профил на цъкачката
    цъкачката
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Навремето състезанията ги печелеха катерачите, а сега ги печелят спускачите. От там идат тежките падания на спускане.

  12. 12 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Гледах състезанието и въпросното меле. На първо място за мен, причина за тежките травми са липсата на обезопасяване на завоите по спускането. Хората се забиха директно в бетонна канавка и огромни камъни! В моторните спортове има обезопасителни ивици с пясък, гумени заграждения и куп други мерки, в ските има тройни мрежи и еърбек в екипировката на състезателите. В шосейното колоездене няма нищо! А тези момчета спускат със 100км/ч. Със сигурност има какво да се направи за пасивната и активната безопасност на тези рицари без броня...

  13. 13 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_style":

    най-просто е етапите просто да свършват на изкачване. Катериш-пускаш в серия, но не много на високо. да е засължително етапите да свариват на най-високото за деня.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    До коментар [#10] от "Lou":

    Не!
    Не са свръхлеки. Мисля, че задължително са над 6 кг

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  16. 16 Профил на Vøxy
    Vøxy
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#2] от "sparti":

    очевидно не следиш колоезденето и не си запознат добре с терминологията, защо изобщо коментираш





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #