Люис Хамилтън и "Ферари" – развод по италиански
Четиринадесет състезания - толкова бяха необходими на бурето с барут от емоции в партньорството между Люис Хамилтън и "Ферари", за да избухне. Взривът дойде в събота след квалификацията за "Голямата награда на Унгария" във Формула 1, когато 7-кратният световен шампион завърши 12-и. На писта, на която е триумфирал осем пъти. В същото време неговият съотборник Шарл Льоклер успя да грабне първия полпозишън на "скудерията" за сезона.
"Безполезен съм, може би "Ферари" трябва да смени пилота", каза Хамилтън след квалификацията - изказване, рязко контрастиращо с думите му отпреди седмица на "Спа", когато заяви: "Ще работя, за да променя нещата в "Маранело", отказвам да загубя като Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел." Няколко часа преди старта на "Хунгароринг" за всички любители на високите скорости е ясно, че виенското колело в брачните отношения между легендарния отбор на "черните кончета" и един от най-великите пилоти в новата история на Формула 1 се намира в най-ниската си точка. Задава ли се развод по италиански?
Комуникационни проблеми
Първите признаци на напрежение при Хамилтън се появиха още в началото на сезона, когато на дебюта в Мелбърн комуникацията с новия му състезателен инженер Рикардо Адами не тръгна гладко: "Остави това на мен", каза британецът по време на състезанието, възмутен от нарежданията от бокса.
"Не трябваше ли да вали леко? С тази стратегия изпуснахме огромна възможност", |
дойде от британеца малко по-късно с ясното разочарование в гласа по радиостанцията. Пукнатините не се запълниха от опита на Хамилтън в Китай да обясни ситуацията: "Обръща се прекалено внимание на радиопредаванията ми с Адами. Бях вежлив и не съм използвал обиди. Слушайте какво казва Верстапен на Ламбиазе - много по-остро е. Но това не прави новина." Репликата определено не бе приета добре от Макс и екипа му.
Подобрения: Да или не
Друг проблем за Хамилтън в началото на приключението му с "Ферари" бяха обновленията по SF-25 през сезона. Той многократно призова за нови компоненти и дори критикува темповете на развитие в "Маранело": "Искам актуализации от отбора - каза той след уикенда в Канада - виждам, че други отбори ги въвеждат, а ние още не. Очаквам ги скоро, надявам се." Това обаче бе в противоречие със собствените му думи в началото на сезона, когато настоя "Ферари" да се съсредоточи изцяло върху 2026 г., както и с мнението на шефа на тима, според когото болидът трябва да достигне пика на развитието си именно през 2026 г. Когато все пак актуализацията (задното окачване) пристигна за "Спа", Хамилтън не бе доволен:
"Не тествахме в Муджело - беше само филмов ден с 15 обиколки. Реално пробвам окачването тук за пръв път. |
Усещанията са същите, но съм щастлив, че нещо се прави и работата във фабриката е сериозна." Хамилтън разкри и спорен детайл: "Шарл пробва част от пакета още в Канада, а аз - чак сега." По-късно се наложи да уточнява, че няма предвид окачването, а спирачната система, тествана от Льоклер.

За първи път в историята: Общо представяне на болидите за новия сезон във Формула 1
Промяната като път към победата
В Белгия на пресконференцията в четвъртък Хамилтън определи себе си като лидер: "Моята задача в "Маранело" е да поставям под въпрос всяка област в работата на отбора и всеки член на екипа, особено ръководството и решенията му. Ако погледнете последните 20 години - пилоти като Райконен, Алонсо, Фетел - всички световни шампиони, но само Райконен спечели титла. Аз отказвам да съм поредният, който не успява." Той дори спомена "документи с бележки и зони за подобрение", които е предал на екипа.
Само седмица по-късно в Будапеща обаче Хамилтън се срина психически.
Безполезен съм – проблемът не е в колата, защото тя е на полпозишън. Може би „Ферари“ трябва да смени пилота.
Това избухване отразява моментната му фрустрация, но и потвърждава едно: емоционалните върхове и спадове на Хамилтън са огледало на най-трудния му сезон във Формула 1 досега. И съдбата на това партньорство изглежда поставена на карта повече отвсякога.
По материали от Gazzetta dello Sport