Силните чужденци оставят малко шансове на българите в рали "България"

За 40-годишната история на рали "България" в него са триумфирали само трима родни пилоти, а в започващото в петък състезание засилената чуждестранна конкуренция на пръв поглед не дава шансове на кандидатите за трета поредна българска победа.
Състезанието е кръг от европейския шампионат и всички водещи пилоти без Ренато Траваля ще стартират в Боровец. Най-сериозните кандидати за победа са двукратния победил в най-голямото българско рали Джандоменико Басо ("Фиат Гранде Пунто S2000"), поляка Михал Соловов ("Пежо 207 S2000") и италианците Корадо Фонтана и Лука Бети, и двамата с "Пежо 207 S2000".
Към групата със "супери" ще се присъединят още техните сънародници Давиде де Бенедето ("Пежо 207 S2000") и Марко Кавиджоли ("Фиат Гранде Пунто S2000"), както и чехът Бриан Лавио ("Пежо 207 S2000").

"Ще бъде много трудно на нашите пилоти да спорят с автомобилите от S2000. Те са малки, леки и бързи, а японските коли на момчетата са като автобуси в сравнение с тях", смята Илия Чубриков - първият българин, спечелил родната надпревара във второто й издание през 1971 г.

Шансът за успех на български екипаж се свързва основно с победителя от миналата година Крум Дончев и неговото "Пежо 207 S2000". Пилотът на "Приста ойл рали тим" единствен в България разполага с по-силен автомобил от клас Super 2000, с който може да се бори с класните чужденци.
"Състезанието през тази година ще е много по-трудно, заяви Дончев. - Очаквам смазваща конкуренция. Според мен Басо ще е основен фактор за победата. Новите скоростни отсечки увеличават степента на трудност. Заради по-голямата дължина на етапите ще трябва да запазим гумите за по-дълго време", обясни той.

Победителят от 2007 г. Димитър Илиев ще разчита на същия автомобил - "Мицубиши Лансър Ево 9", който за предстоящото състезание е преминал пълна ревизия.
"Колата е морално остаряла и няма как да се противопоставим на суперите. В автомобилния спорт си има зависимости и трябва да бъдем реалисти", каза пилотът на "БТК ADSL рали тим".
"Няма как да се боря за победата, въпреки това съм крайно амбициран за силно представяне и целта ми остава първата тройка", добави той.

Пилотът на "Мтел рали тим" Ясен Попов, също с "Мицубиши Лансър Ево 9", споделя мнението му. "Ще успеем да се преборим с по-слабите пилоти със S2000, но нямаме шансове срещу Басо. Той е заводски пилот на "Фиат" и никой друг не разполага с неговите възможности като техника, защото получава най-доброто", смята той.
"При нас нещата са добре и нямаме проблеми с автомобила. Отиваме да караме, пък докъдето стигнем. Единствените ми притеснения са с една от новите отсечки, която е прекалено неравна и автомобилът там лети. Просто ще внимаваме повече", добави Попов.

Представящият се много силно в тазгодишния национален шампионат Петър Гьошев ще има някои подобрения за своето "Мицубиши Лансър Ево 9". "Имаме много нови части в колата. Днес или утре трябва да пристигнат и амортисьорите. Конкуренцията ще е невероятна, но ние си поставяме за цел влизане в шестицата", добави пилотът на "Престиж рали тим".