"Субару" стана осмият производител в IRC

"Субару" стана осмият производител в IRC

"Субару" стана осмият производител в IRC
Японската компания "Субару" се завръща в рали спорта като осмия автомобилен производител в Intercontinental Rally Challenge (IRC) през 2010 г., където ще спори с колите на "Пежо", "Шкода", "Фиат", "Мицубиши", "Протон", "Хонда" и "Фолксваген".
Компанията, която се оттегли от Световния рали шампионат (WRC) в средата на миналия декември, няма да стартира свой отбор в IRC, а ще разчита на частни тимове, които да печелят точки за класирането при конструкторите.
"Много сме щастливи да се присъединим към IRC - шампионат, който следим отблизо, откакто беше създаден преди три години", заяви спортният директор на "Субару" Шигео Сугая.
"IRC предоставя идеално място за развитие на нашите дейности. С около 1000 автомобила на "Субару", които се състезават в ралитата по целия свят, това е чудесна възможност да подобрим продуктите си за нашите клиенти", добави той.
През 2007 г. "Субару" спечели първия кръг в историята на IRC с "Импреза", управлявана от Конрад Раутенбах, но тогава компанията също не беше регистрирана като производител в шампионата и не записа точки на свое име.
До този момент класическите автомобили от група N, в които попадат "Импреза" и "Лансър" на "Мицубиши", изостават в представянето си от колите клас Super 2000. От "Субару" се надяват, че с промените в правилата за 2010 г., които им позволяват използването на по-голям рестриктор на турбото, да успеят да се противопоставят на своите съперници.
Наскоро японският производител обяви, че ще подпомогне частен тим да стартира в изтощителното рали "Дакар" с модела "Форестър".